2 min. lezen

Rechter roept fout op Google: wat is nu het spelplan?

Na de schokkende onthulling van een federale rechter - dat Google monopolie heeft gespeeld met onze zoekopdrachten - gonst de tech-scene.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Rechter roept fout op Google: wat is nu het spelplan?
Bron: Depositphotos

Iedereen, van Silicon Valley tot Wall Street, pijnigt zijn hersens over deze beslissing. Wat betekent dat voor die kolos die overal alomtegenwoordig is? Nou, het is niet eenvoudig en Google is in de eerste plaats niet zonder slag of stoot neergehaald.

Denk hier eens over na: Google moet zich misschien afsplitsen van zijn melkkoe: die geweldige, zoete aanbiedingen die het de standaardzoekmachine van je iPhone houden. Hier hebben we het over miljarden. Ze niesden alleen al in 2022 een mooie $ 20 miljard naar Apple voor eersteklas echte ruimte op onze schermen.

Hier wordt het echter interessant: het verlies van Google kan in het voordeel van iedereen zijn. Bing van Microsoft is op dit moment hoogstwaarschijnlijk vrolijk aan het dansen. Voor hen kan zelfs een kleine verandering in marktaandeel zich vertalen in grote bedragen. Voor elk procentpunt dat ze van Google pakken, hebben we het over $ 2 miljard extra.

Laten we niet over het hoofd zien: kunstmatige intelligentie. Google verliest hier mogelijk de gegevens die hun kunstmatige-intelligentiebeest voeden, naast geld. En in de technische omgeving van vandaag is dat alsof je het geheime ingrediënt in het recept van je grootmoeder mist 🙂

Wat is de belangrijkste conclusie? De technologiesector bereidt zich voor op een dramatische herstructurering, waarbij het toekomstige leiderschap in de sector op het spel staat. Wees gerust, het komende half jaar wordt boeiend om naar te kijken. Blijf op de hoogte, want we zullen meer nieuws over dit onderwerp behandelen. 👇

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Vakantieshoppen begint nu in de zomer en duurt 3 maanden, blijkt uit onderzoek
5 min. lezen

Vakantieshoppen begint nu in de zomer en duurt 3 maanden, blijkt uit onderzoek

Amazon Ads heeft een marketinggids uitgebracht voor de feestdagen van 2025. De bevindingen laten een radicale verschuiving in het winkelgedrag zien: 14% van de klanten begint in de zomer met winkelen en 31% voltooit aankopen na Cyber Monday. Prijs en kwaliteit van de content zijn belangrijker dan ooit.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
CTV, televisie en sociale video: wat is het verschil en waarom is het belangrijk?
4 min. lezen

CTV, televisie en sociale video: wat is het verschil en waarom is het belangrijk?

Video is tegenwoordig overal. Maar niet alle video’s zijn hetzelfde – en ze worden zeker niet op dezelfde manier weergegeven, worden niet op dezelfde manier gemeten en presteren niet op dezelfde manier. Hoewel in marketingdiscussies vaak termen als videoreclame, tv-spots of sociale video op één hoop worden gegooid, zijn dit in de praktijk drie verschillende […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Nieuwe gegevens: een derde van de shoppers vertrekt na slechte zoekervaring
4 min. lezen

Nieuwe gegevens: een derde van de shoppers vertrekt na slechte zoekervaring

Een klant komt aan in uw e-shop. Ze weten waar ze naar op zoek zijn, typen het eerste woord in de zoekfunctie – en niets. Er zijn geen resultaten, geen alternatieven en geen hulp beschikbaar. Een paar seconden later zijn ze al ergens anders aan het winkelen. Hoewel het zoeken op een website misschien een […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge