2 min. lezen

Leiders op het gebied van e-commerce onthullen topprioriteiten voor investeringen

Heb je je ooit afgevraagd hoe toekomstgericht en problemen worden overwonnen door je e-commerce collega's? Recente studie van bijna 200 bedrijfsleiders door Pattern verduidelijkt dit onderwerp door interessante trends en strategische prioriteiten bloot te leggen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Leiders op het gebied van e-commerce onthullen topprioriteiten voor investeringen
Bron: Depositphotos

Belangrijke gebieden die het waard zijn om te bewaren voor de toekomst:

  1. Voor hun webvermeldingen investeren leiders in ontwerp, interactieve video’s en uitstekende relevantie van inhoud
  2. Platformdiversificatie: De meesten van hen zouden liever verbreden naar meer e-commerceplatforms
  3. Wereldwijde marktpenetratie (40%), waarvan vele de wereldgebeurtenissen nauwlettend volgen

Tegenwoordig gaat 36% van alle marketing over het betrekken van influencers om de verkoop en merkbekendheid te vergroten.

Source: Pattern UK

 

Deze bevindingen tonen aan dat leiders een grote behoefte hebben aan het verhogen van de conversieratio’s en het genereren van verkeer naar online vermeldingen. Bovendien ligt het voor de hand dat men zich buiten de belangrijkste markten wil begeven en elders consumentenbases wil exploiteren.

Fascinerend genoeg bleek uit de peiling dat leidinggevenden die te maken hebben met e-commerceversnellers twee keer zoveel kans hebben om te geloven dat hun ontwikkelingsroute vrij is van substantiële obstakels. Dit houdt in dat voor bedrijven die op zoek zijn naar ongehoorde expansie in de steeds ingewikkelder en competitievere online handelsomgeving, dergelijke overeenkomsten een game-changer kunnen zijn.

Brand executives zijn een groot voorstander van projecten met een grote impact, ondanks beperkte middelen en financiële zorgen. Hun aandachtsgebieden zijn:

  • Verbetering van webvermeldingen
  • Toenemende influencer marketingcampagnes
  • Logistieke problemen afhandelen
  • Controle over niet-geautoriseerde leveranciers

Deze inzichten zijn een nuttige routekaart voor bedrijven die proberen voorop te blijven lopen in hun online groei, aangezien de altijd veranderende e-commercemarkt alles bepaalt.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+