1 min. lezen

Wat zijn SMART-doelen?

SMART-doelen zijn een raamwerk voor het stellen van effectieve doelen. De afkorting SMART staat voor:

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

 

Specifiek: Doelen moeten duidelijk en precies zijn, niet vaag. Meetbaar: Je moet in staat zijn om de voortgang te kwantificeren of op zijn minst een manier te hebben om deze te meten.

Haalbaar: Doelen moeten realistisch en haalbaar zijn gezien uw middelen en beperkingen.

Relevant: Het doel moet aansluiten bij bredere doelstellingen en de moeite waard zijn.

Tijdgebonden: Er moet een specifiek tijdsbestek zijn om het doel te bereiken.

Dit kader helpt bij het creëren van goed gedefinieerde doelen die meer kans hebben om te worden bereikt. In plaats van bijvoorbeeld te zeggen “Ik wil de verkoop verhogen”, zou een SMART-doel zijn: “Verhoog de maandelijkse verkoopopbrengst met 15% in het volgende kwartaal door twee nieuwe productlijnen te lanceren en onze e-mailmarketingcampagne uit te breiden.” Het gebruik van SMART-doelen kan de focus verbeteren, de motivatie vergroten en een duidelijk pad naar succes bieden in zowel persoonlijke als professionele contexten. Ze helpen vage intenties om te zetten in concrete actieplannen.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Artikel lezen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+