1 min. lezen

Wat is Google Bot?

De webcrawlsoftware die door Google wordt gebruikt om webpagina’s voor zijn zoekmachine te ontdekken en te indexeren. Googlebot surft systematisch op het World Wide Web en volgt links tussen pagina’s om nieuwe en bijgewerkte inhoud te vinden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

De webcrawlsoftware die door Google wordt gebruikt om webpagina’s voor zijn zoekmachine te ontdekken en te indexeren. Googlebot surft systematisch op het World Wide Web en volgt links tussen pagina’s om nieuwe en bijgewerkte inhoud te vinden. Het analyseert de inhoud, structuur en relaties van pagina’s met andere pagina’s, waardoor Google relevante resultaten kan rangschikken en weergeven in zoekopdrachten. Website-eigenaren kunnen de toegang van Googlebot tot hun sites beheren via robots.txt bestanden en andere richtlijnen. Ook wel bekend als de Google spider of Google web crawler.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK
3 min. lezen

Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK

Amazon heeft zojuist bewezen dat zomerwinkelen de winterverkoop kan verslaan. Het allereerste vierdaagse Prime-evenement van de retailgigant (8-11 juli) genereerde £ 2,08 miljard aan online uitgaven in het VK – bijna het dubbele van wat Black Friday in 2024 trok. Uit de cijfers blijkt dat consumenten nog steeds hongerig zijn naar grote kortingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat
3 min. lezen

Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat

Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU