2 min. lezen

Trends op sociale media voor tieners: Instagram leidt tot gebruik, TikTok is populair

Trends op sociale media voor tieners laten een verschuiving in voorkeuren zien, zo blijkt uit de meest recente studie van Piper Sandler. Hoewel TikTok nu populairder is bij tieners dan Instagram op het gebied van entertainment, leidt Instagram nog steeds in het totale gebruik en krijgt het 7%-punten meer gebruikers dan in de laatste peiling.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Trends op sociale media voor tieners: Instagram leidt tot gebruik, TikTok is populair
Bron: Depositphotos

De jaarlijkse studie, die meer dan 13.000 tieners in de VS ondervroeg, toont aan dat de sociale media en het kijken naar video’s van tieners aan het veranderen zijn. TikTok is de meest populaire app voor de lol, maar Instagram is nog steeds het populairste sociale netwerk rondom.

Als het gaat om het bekijken van video’s, verslaat Netflix YouTube net als de dagelijkse favoriet. De splitsing van het gebruik van sociale media laat zien dat:

  • Instagram is het populairst
  • gevolgd door TikTok (+5%)
  • Snapchat (-3%) – heeft wat terrein verloren in deze meest recente peiling

Er zijn ook veranderingen in waar tieners in geïnteresseerd zijn op andere sites.

  • Pinterest is enorm populair geworden (+6%)
  • Facebook heeft een kleine comeback gemaakt (+2%)
  • aan de andere kant gebruiken tieners de app X, die vroeger Twitter heette, minder (-2%)

De aanhoudende populariteit van Instagram kan voortkomen uit de gevestigde sociale netwerken en grafieken van gebruikers in de app. Meta’s verschuiving naar AI-voorgestelde inhoud heeft de gebruikerstijd op het platform vergroot, ondanks gemengde reacties op deze verandering. Dit komt overeen met het laatste rapport van Meta dat 40 miljoen jonge volwassenen in de VS en Canada de Facebook-app elke dag gebruiken, het hoogste aantal in meer dan drie jaar.

Om strategische planningsredenen ondersteunen deze inzichten vooral de manieren waarop we ons al richten op jongere gebruikers. Maar meer mensen zijn geïnteresseerd in Pinterest en de AI-aangedreven advertenties van Facebook worden beter, wat nieuwe manieren zou kunnen betekenen om in contact te komen met jongere mensen.

Zelfs met deze veranderingen zijn Instagram en TikTok nog steeds de meest populaire apps in deze leeftijdsgroep.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Instagram Carrousel Strategie – Jouw Geheime Wapen
3 min. lezen

Instagram Carrousel Strategie – Jouw Geheime Wapen

De aandacht van de klant gaat verloren in de stortvloed aan visuele content. Instagram-carrouselberichten bieden een hulpmiddel om diepere connecties met je publiek te creëren. Ze kunnen visueel betrokken zijn, maar vooral directe conversie ondersteunen, omdat ze een dynamische presentatie van producten of diensten mogelijk maken. En de chef van Instagram, Adam Mosseri, had hier […]

Artikel lezen
Instagram-update: wijzigingen in videokwaliteit en logoregels voor bedrijven
3 min. lezen

Instagram-update: wijzigingen in videokwaliteit en logoregels voor bedrijven

Instagram introduceert verschillende veranderingen die belangrijk zijn voor iedereen die het platform gebruikt om zijn producten onder de aandacht te brengen. Adam Mosseri, hoofd van Instagram, reageerde onlangs op vragen van gebruikers over twee belangrijke onderwerpen: hoe de videokwaliteit wordt aangepast en het bereik van video’s met aangepaste logo’s.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+