2 min. lezen

Trends op sociale media voor tieners: Instagram leidt tot gebruik, TikTok is populair

Trends op sociale media voor tieners laten een verschuiving in voorkeuren zien, zo blijkt uit de meest recente studie van Piper Sandler. Hoewel TikTok nu populairder is bij tieners dan Instagram op het gebied van entertainment, leidt Instagram nog steeds in het totale gebruik en krijgt het 7%-punten meer gebruikers dan in de laatste peiling.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Trends op sociale media voor tieners: Instagram leidt tot gebruik, TikTok is populair
Bron: Depositphotos

De jaarlijkse studie, die meer dan 13.000 tieners in de VS ondervroeg, toont aan dat de sociale media en het kijken naar video’s van tieners aan het veranderen zijn. TikTok is de meest populaire app voor de lol, maar Instagram is nog steeds het populairste sociale netwerk rondom.

Als het gaat om het bekijken van video’s, verslaat Netflix YouTube net als de dagelijkse favoriet. De splitsing van het gebruik van sociale media laat zien dat:

  • Instagram is het populairst
  • gevolgd door TikTok (+5%)
  • Snapchat (-3%) – heeft wat terrein verloren in deze meest recente peiling

Er zijn ook veranderingen in waar tieners in geïnteresseerd zijn op andere sites.

  • Pinterest is enorm populair geworden (+6%)
  • Facebook heeft een kleine comeback gemaakt (+2%)
  • aan de andere kant gebruiken tieners de app X, die vroeger Twitter heette, minder (-2%)

De aanhoudende populariteit van Instagram kan voortkomen uit de gevestigde sociale netwerken en grafieken van gebruikers in de app. Meta’s verschuiving naar AI-voorgestelde inhoud heeft de gebruikerstijd op het platform vergroot, ondanks gemengde reacties op deze verandering. Dit komt overeen met het laatste rapport van Meta dat 40 miljoen jonge volwassenen in de VS en Canada de Facebook-app elke dag gebruiken, het hoogste aantal in meer dan drie jaar.

Om strategische planningsredenen ondersteunen deze inzichten vooral de manieren waarop we ons al richten op jongere gebruikers. Maar meer mensen zijn geïnteresseerd in Pinterest en de AI-aangedreven advertenties van Facebook worden beter, wat nieuwe manieren zou kunnen betekenen om in contact te komen met jongere mensen.

Zelfs met deze veranderingen zijn Instagram en TikTok nog steeds de meest populaire apps in deze leeftijdsgroep.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Inzicht in betaalde advertenties op sociale media
13 min. lezen

Inzicht in betaalde advertenties op sociale media

Betaalde advertenties op sociale media zijn naar voren gekomen als een krachtig hulpmiddel voor bedrijven die hun online aanwezigheid willen verbeteren en effectief met hun doelgroep willen communiceren. In tegenstelling tot organische berichten, stellen betaalde advertenties merken in staat om het enorme bereik van sociale-mediaplatforms te benutten om op maat gemaakte berichten te leveren die […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Artikel lezen
Inzicht in betaalde advertenties op sociale media
13 min. lezen

Inzicht in betaalde advertenties op sociale media

Betaalde advertenties op sociale media zijn naar voren gekomen als een krachtig hulpmiddel voor bedrijven die hun online aanwezigheid willen verbeteren en effectief met hun doelgroep willen communiceren. In tegenstelling tot organische berichten, stellen betaalde advertenties merken in staat om het enorme bereik van sociale-mediaplatforms te benutten om op maat gemaakte berichten te leveren die […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Artikel lezen
Vraag 5: Het onbenutte marketingpotentieel van het seizoen na de feestdagen
3 min. lezen

Vraag 5: Het onbenutte marketingpotentieel van het seizoen na de feestdagen

De periode tussen 26 december en half januari, in marketingkringen bekend als Q5, vertegenwoordigt een vaak over het hoofd geziene goudmijn van kansen voor merken. Terwijl veel bedrijven hun marketinginspanningen afbouwen na de vakantiedrukte, biedt dit “verborgen kwartaal” unieke voordelen voor degenen die het potentieel ervan begrijpen.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+