2 min. lezen

Shein’s duurzaamheidsclaims onderzocht

De duurzaamheidsclaims van Shein worden onder de loep genomen nu de Italiaanse handelsautoriteit een onderzoek start naar Infinite Styles Services CO. Limited, het in Dublin gevestigde bedrijf dat de Italiaanse website van Shein beheert. Het onderzoek richt zich voornamelijk op mogelijk misleidende milieubeweringen die op het platform worden gedaan.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Shein’s duurzaamheidsclaims onderzocht
Bron: Depositphotos

De antitrustinstantie zegt dat het bedrijf de indruk lijkt te wekken dat het kleding maakt en verkoopt op een manier die goed is voor het milieu door beweringen te doen die niet duidelijk zijn of mogelijk onjuist zijn.

De autoriteit, die de duurzaamheidsclaims van Shein onderzoekt, uitte haar bezorgdheid over de “evoluSHEIN” -kledinglijn, die als milieuvriendelijk op de markt wordt gebracht. De verstrekte informatie kan de consument misleiden over de hoeveelheid groene vezels die wordt gebruikt. Bovendien is er een gebrek aan transparantie over het onvermogen van de kledingstukken om verder te worden gerecycled.

Het antitrustbureau wees ook op problemen met de manier waarop Shein zei dat ze zich inzetten voor het verminderen van de koolstofuitstoot en de manier waarop hun duurzaamheidsdocumenten voor 2022 en 2023 aantoonden dat ze de uitstoot van broeikasgassen daadwerkelijk verhoogden.

Shein is een fast-fashion merk dat bekend staat om zijn goedkope kleding, maar zijn arbeidspraktijken en milieueffecten komen steeds meer onder vuur te liggen. Er gaan geruchten dat het bedrijf naar de beurs zou kunnen gaan in Londen, wat deze zorgen heeft verergerd.

De woordvoerder van Shein had op het moment van het verhaal niet gereageerd op verzoeken om commentaar op het onderzoek.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+