2 min. lezen

Shein’s duurzaamheidsclaims onderzocht

De duurzaamheidsclaims van Shein worden onder de loep genomen nu de Italiaanse handelsautoriteit een onderzoek start naar Infinite Styles Services CO. Limited, het in Dublin gevestigde bedrijf dat de Italiaanse website van Shein beheert. Het onderzoek richt zich voornamelijk op mogelijk misleidende milieubeweringen die op het platform worden gedaan.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Shein’s duurzaamheidsclaims onderzocht
Bron: Depositphotos

De antitrustinstantie zegt dat het bedrijf de indruk lijkt te wekken dat het kleding maakt en verkoopt op een manier die goed is voor het milieu door beweringen te doen die niet duidelijk zijn of mogelijk onjuist zijn.

De autoriteit, die de duurzaamheidsclaims van Shein onderzoekt, uitte haar bezorgdheid over de “evoluSHEIN” -kledinglijn, die als milieuvriendelijk op de markt wordt gebracht. De verstrekte informatie kan de consument misleiden over de hoeveelheid groene vezels die wordt gebruikt. Bovendien is er een gebrek aan transparantie over het onvermogen van de kledingstukken om verder te worden gerecycled.

Het antitrustbureau wees ook op problemen met de manier waarop Shein zei dat ze zich inzetten voor het verminderen van de koolstofuitstoot en de manier waarop hun duurzaamheidsdocumenten voor 2022 en 2023 aantoonden dat ze de uitstoot van broeikasgassen daadwerkelijk verhoogden.

Shein is een fast-fashion merk dat bekend staat om zijn goedkope kleding, maar zijn arbeidspraktijken en milieueffecten komen steeds meer onder vuur te liggen. Er gaan geruchten dat het bedrijf naar de beurs zou kunnen gaan in Londen, wat deze zorgen heeft verergerd.

De woordvoerder van Shein had op het moment van het verhaal niet gereageerd op verzoeken om commentaar op het onderzoek.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij
2 min. lezen

Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij

Google heeft verbeteringen doorgevoerd in de richtlijnen voor het implementeren van productopmaak om de nauwkeurigheid en relevantie van winkelresultaten in zoekresultaten te verbeteren. Hoe behoud je een optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google?

Artikel lezen
TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop
3 min. lezen

TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop

TikTok breidt zijn advertentiemogelijkheden uit door een nieuwe TikTok Search Ads Campaign-functie te lanceren. Het doel is om gebruikers met een grote kans op het doen van een aankoop te bereiken via zoekresultaten binnen de TikTok-app. Steeds meer mensen gebruiken sociale platforms om naar producten te zoeken in plaats van traditionele zoekmachines. TikTok wil adverteerders […]

Artikel lezen
Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd
2 min. lezen

Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd

Uit een recente trendpoll van ECC Köln blijkt dat live winkelen in Duitsland, ook wel bekend als ‘in-stream shopping’, steeds meer erkenning krijgt. Zes op de tien Duitse consumenten begrijpen het concept nu, een verdubbeling ten opzichte van drie jaar geleden. De adoptiegraad van live winkelen in Duitsland blijft echter laag.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+