2 min. lezen

Shein gaat verder dan alleen mode: huidverzorging, tandpasta en speelgoed aan de horizon

De Chinese webwinkel Shein, bekend om de verkoop van goedkope mode, wil zijn platform uitbreiden. Het zal huishoudelijke producten, drogisterijen en speelgoed toevoegen. Met deze stap probeert de fast fashion-winkel zijn aanbod te diversifiëren tot buiten kleding, zijn geloofwaardigheid te vergroten en te concurreren met giganten als Amazon.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Shein gaat verder dan alleen mode: huidverzorging, tandpasta en speelgoed aan de horizon
Bron: Depositphotos

Zoals Reuters meldt, onthulde Shein vorige maand zijn online marktplaatsdiensten tijdens een evenement in Madrid, samen met Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food en het Spaanse cosmeticamerk Bella Aurora.

“Iedereen associeert Shein met mode, maar we zijn toegewijd aan alle verticals”, zei Christina Fontana, directeur merkoperaties voor de EMEA-regio, op de conferentie.

Volgens Fontana speelt het platform simpelweg in op de vraag van consumenten naar merkproducten. Reuters meldt dat Fontana eerder voor Alibaba Group werkte en een van de vele marktplaatsexperts is die Shein van de Chinese gigant heeft overgenomen.

Op de schaal van de Europese Unie

Shein heeft gemiddeld 108 miljoen maandelijkse actieve gebruikers in de EU. Het is vanwege het hoge aantal gebruikers dat de Europese Unie het heeft gerangschikt als een belangrijk internetplatform. Als zodanig valt het onder de Digital Services Act (DSA) en zal het onderworpen zijn aan strengere controles.

Het moet tegen eind augustus voldoen aan de strikte regels om gebruikers te beschermen en de veiligheid van zijn diensten te verhogen. Bedrijven die de regels overtreden, kunnen een boete krijgen tot 6% van hun jaaromzet, inclusief een verbod om te opereren in geval van ernstige en herhaalde overtredingen. Shein is het 23e platform dat onder de regels valt. Anderen zijn bedrijven als X, TikTok, Meta en Google.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+