1. Generatieve AI-tools voor het maken van inhoud
De integratie van generatieve AI op LinkedIn kan de manier veranderen waarop inhoud wordt gemaakt en verspreid. AI zal helpen bij het schrijven en genereren van berichten, wat kan leiden tot aantrekkelijkere en persoonlijkere berichten. Voor e-commercemerken kan dit betekenen geautomatiseerde productbeschrijvingen, AI-verbeterde marketingcampagnes en verbeterde gepersonaliseerde klantinteracties. Deze tools kunnen marketeers helpen bij het stroomlijnen van contentcreatie door het mogelijk te maken om sneller verschillende postvariaties te genereren, waardoor het hele proces wordt versneld en de contentstrategie kan worden opgeschaald.
2. Uitgebreide distributie en licenties voor inhoud
Met de licentie-updates van LinkedIn kunnen makers en merken hun inhoud buiten LinkedIn verspreiden. Dit is een aanzienlijk voordeel voor bedrijven en persoonlijke profielen die hun aanwezigheid op meerdere digitale platforms willen vergroten. U kunt nu inhoud die op LinkedIn is gemaakt, gebruiken in e-mailcampagnes, blogs of andere sociale netwerken, waardoor het bereik en de betrokkenheid worden gemaximaliseerd.
3. Transparantie in inhoudsmoderatie en aanbevelingen
Profielen die de zichtbaarheid van hun berichten op LinkedIn willen vergroten, moeten begrijpen hoe het platform inhoud aanbeveelt. De bijgewerkte voorwaarden zorgen voor meer transparantie in de manier waarop LinkedIn inhoudsmoderatie en aanbevelingen beheert.
Aanbevelingen voor inhoud
LinkedIn maakt gebruik van algoritmen die het gedrag van gebruikers analyseren, zoals hun interacties met berichten (reacties, opmerkingen, shares), professionele interesses en relaties tussen netwerkleden. Op basis hiervan beveelt het platform inhoud aan die relevant kan zijn voor de gebruiker. In deze update voegt LinkedIn meer informatie toe over welke factoren het algoritme in overweging neemt, waardoor gebruikers beter kunnen begrijpen waarom bepaalde inhoud aan hen wordt getoond.
Moderatie van inhoud
Contentmoderatie omvat het monitoren, evalueren en mogelijk verwijderen van content die in strijd is met de communityrichtlijnen. Dit omvat ongepaste berichten, spam, verkeerde informatie of ander ongepast gedrag. LinkedIn stelt dat het nu meer informatie geeft over hoe het berichten modereert, inclusief procedures die worden gebruikt om schadelijke inhoud te identificeren en een veilig platform te behouden.
4. Kunt u zich afmelden voor AI-training?
Een van de meer gevoelige veranderingen is hoe LinkedIn gebruikersgegevens zal gebruiken om zijn AI-modellen te trainen. LinkedIn biedt de mogelijkheid om u af te melden voor dit proces. Zoals Blake Lewitt stelt, is dit echter niet van toepassing op Europese gebruikers:
“We staan momenteel geen generatieve AI-training toe op ledengegevens uit de Europese Economische Ruimte, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk en zullen deze instelling tot nader order niet verstrekken aan leden in deze regio’s.”
Als u toevallig niet binnen het uitgesloten gebied valt, houd dan rekening met deze wijzigingen, vooral wanneer u met gevoelige klantgegevens werkt. Als u zich wilt afmelden, gaat u naar Instellingen > Privacy en schakelt u de optie uit om gegevens te delen voor het verbeteren van generatieve AI.