2 min. lezen

LinkedIn-campagnes hebben nieuwe tools. AI gebruiken natuurlijk

LinkedIn introduceert verschillende nieuwe manieren om B2B-marketeers te helpen hun doelen te bereiken.  Bijna 90% van de B2B-marketeers is optimistisch over hun vermogen om de verkoop in het komende jaar te verhogen, zo blijkt uit eigen onderzoek van LinkedIn.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
LinkedIn-campagnes hebben nieuwe tools. AI gebruiken natuurlijk
Bron: Depositphotos

De draad

Terwijl het korte videoformaat een vlucht neemt op sociale netwerken (en niet alleen daar), is LinkedIn bezig met het testen van het The Wire-programma. Hierdoor kunnen marketeers videoadvertenties in de feed promoten naast inhoud van vertrouwde profielen. Vroege deelnemers aan het programma zijn onder meer grote uitgevers zoals Barron’s, Bloomberg en The Wall Street Journal.

“Nu 75% van de Amerikaanse volwassenen tot twee uur per dag naar korte video’s kijkt en het aantal video’s dat op LinkedIn wordt geüpload met 45% groeit op jaarbasis, testen we een nieuw initiatief waarmee je videoadvertenties in de feed kunt promoten naast vertrouwde inhoud van uitgevers”, schrijft Lindsey Edwards, vice-president productmanagement van LinkedIn.

Kunstmatige intelligentie krijgt een boost

LinkedIn breidt zijn Accelerate-suite van op AI gebaseerde tools uit. Het is bewezen dat het de efficiëntie en kosteneffectiviteit van campagnes drastisch verbetert. Nieuwe functies zijn onder meer:

  • Microsoft Designer-integratie: deze tool helpt marketeers bij het creëren en aanpassen van boeiend advertentiemateriaal door meerdere ontwerpopties te bieden die kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van een merk.
  • Geavanceerde targeting: Marketeers kunnen nu campagnetargeting verfijnen door hun eigen gegevens te integreren met gegevens van het LinkedIn-platform en specifieke bedrijven of lijsten van derden uit te sluiten.
  • AI-marketingassistent: Deze assistent helpt bij het maken van campagnes en biedt inzichten en aanbevelingen om de advertentieprestaties te verbeteren.

AI-gegenereerde campagnes

Een aanzienlijk aantal B2B-marketeers (66%) maakt al gebruik van generatieve AI in hun werk. Het Accelerate-platform van LinkedIn integreert AI verder om het maken en beheren van campagnes te stroomlijnen. De belangrijkste kenmerken zijn:

  • Creatieve aanpassing: Microsoft Designer helpt bij het maken en aanpassen van advertentiemateriaal op basis van gebruikersinvoer.
  • Beter gebruik van gegevens: Marketeers kunnen hun eigen klantgegevens combineren met LinkedIn-gegevens om potentiële kopers beter te targeten.
  • Gespreksassistent.

Voortbouwend op het succes van nieuwe advertentie-indelingen zoals Live Event Ads en Thought Leader Ads, blijft LinkedIn manieren innoveren voor marketeers om hun doelgroepen te bereiken en te betrekken. Het platform is ontworpen om B2B-marketeers te helpen bij het opzetten van boeiende campagnes die gesprekken stimuleren en vertrouwen opbouwen bij kopers.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen
3 min. lezen

De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen

Er is de laatste tijd iets wilds aan de hand op TikTok. Lidl, de Duitse discountsupermarkt, heeft beperkte producten op TikTok Shop gedropt en ze zijn sneller dan ooit uitverkocht. Hun Dubai-chocoladerepen – die met pistaches gevulde repen waar iedereen geobsedeerd door is – verkochten elke seconde 72 repen en waren binnen 90 minuten niet […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU