
De draad
Terwijl het korte videoformaat een vlucht neemt op sociale netwerken (en niet alleen daar), is LinkedIn bezig met het testen van het The Wire-programma. Hierdoor kunnen marketeers videoadvertenties in de feed promoten naast inhoud van vertrouwde profielen. Vroege deelnemers aan het programma zijn onder meer grote uitgevers zoals Barron’s, Bloomberg en The Wall Street Journal.
“Nu 75% van de Amerikaanse volwassenen tot twee uur per dag naar korte video’s kijkt en het aantal video’s dat op LinkedIn wordt geüpload met 45% groeit op jaarbasis, testen we een nieuw initiatief waarmee je videoadvertenties in de feed kunt promoten naast vertrouwde inhoud van uitgevers”, schrijft Lindsey Edwards, vice-president productmanagement van LinkedIn.
Kunstmatige intelligentie krijgt een boost
LinkedIn breidt zijn Accelerate-suite van op AI gebaseerde tools uit. Het is bewezen dat het de efficiëntie en kosteneffectiviteit van campagnes drastisch verbetert. Nieuwe functies zijn onder meer:
- Microsoft Designer-integratie: deze tool helpt marketeers bij het creëren en aanpassen van boeiend advertentiemateriaal door meerdere ontwerpopties te bieden die kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van een merk.
- Geavanceerde targeting: Marketeers kunnen nu campagnetargeting verfijnen door hun eigen gegevens te integreren met gegevens van het LinkedIn-platform en specifieke bedrijven of lijsten van derden uit te sluiten.
- AI-marketingassistent: Deze assistent helpt bij het maken van campagnes en biedt inzichten en aanbevelingen om de advertentieprestaties te verbeteren.
AI-gegenereerde campagnes
Een aanzienlijk aantal B2B-marketeers (66%) maakt al gebruik van generatieve AI in hun werk. Het Accelerate-platform van LinkedIn integreert AI verder om het maken en beheren van campagnes te stroomlijnen. De belangrijkste kenmerken zijn:
- Creatieve aanpassing: Microsoft Designer helpt bij het maken en aanpassen van advertentiemateriaal op basis van gebruikersinvoer.
- Beter gebruik van gegevens: Marketeers kunnen hun eigen klantgegevens combineren met LinkedIn-gegevens om potentiële kopers beter te targeten.
- Gespreksassistent.
Voortbouwend op het succes van nieuwe advertentie-indelingen zoals Live Event Ads en Thought Leader Ads, blijft LinkedIn manieren innoveren voor marketeers om hun doelgroepen te bereiken en te betrekken. Het platform is ontworpen om B2B-marketeers te helpen bij het opzetten van boeiende campagnes die gesprekken stimuleren en vertrouwen opbouwen bij kopers.