2 min. lezen

Franse kmo’s benadrukken dat hun groei afhangt van de toegang tot de interne markt

Franse kmo's zijn voor hun financiële prestaties in toenemende mate afhankelijk van toegang tot de Europese interne markt, waarbij meer dan 86% aangeeft dat dit van vitaal belang is voor hun groei.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Franse kmo’s benadrukken dat hun groei afhangt van de toegang tot de interne markt
Bron: Depositphotos

De interne markt, die 99,8% van de ondernemingen omvat, is goed voor 42% van het Franse bbp en biedt werk aan 52% van de werknemers in de particuliere sector. 69% van de ondervraagde kmo’s noemde echter verschillende regelgeving tussen de EU-landen als een belemmering voor hun expansie.

85% van de respondenten is van mening dat het gebruik van digitale technologieën hun verkoop in deze sector kan verhogen. Door het beleid van de EU-landen op elkaar af te stemmen en te vereenvoudigen, kan het ware potentieel van de interne markt worden benut, wat kan leiden tot een jaarlijkse stijging van het Franse bbp per hoofd van de bevolking met 0,6% en het creëren van 160.000 nieuwe banen.

Source: Depositphotos

Digitalisering ondersteunt de ontwikkeling van kmo’s en vergroot de exportcapaciteiten, maar Franse kmo’s lopen achter op hun EU-tegenhangers wat betreft de adoptie van e-commerce. Het rapport doet verschillende aanbevelingen om de betrokkenheid van het MKB bij de interne markt te vergroten, waaronder het prioriteren van EU-integratie, het creëren van een enkel btw-nummer en het omarmen van digitale etikettering als een levensvatbare vervanging voor echte etikettering.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+