2 min. lezen

Digitale productpaspoorten: de volgende grens van e-commerce

Er komt een grote verschuiving op ons af, en die heet Digital Product Passports (DPP's). Nee, het is niet zomaar een technische rage - deze heeft tanden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Digitale productpaspoorten: de volgende grens van e-commerce
Bron: Depositphotos

De EU dringt hier hard op aan, vooral op het gebied van kleding. Waarom? Denk eens aan alle hoofdpijn waar we dagelijks mee te maken hebben – zakelijke overproducties, nachtmerries over naleving, namaakgoederen. DPP’s zijn misschien wel de aspirine waar we naar op zoek waren.

Zet je nu schrap voor wat cijfers. ABI Research zegt dat we tegen 2030 alleen al voor kleding naar 62,5 miljard DPP’s kijken. Dat is geen typefout. Het is een wake-up call.

Wat betekent dit voor ons in de loopgraven? Nou, onze platforms hebben een grote revisie nodig. Elke productpagina moet laten zien waar dat t-shirt of die handtas vandaan komt, hoe het is gemaakt, wat het werkt. Het is alsof je elk product zijn eigen digitale geboorteakte geeft.

Tijdlijn? Het komt snel op ons af. De regelgeving zal naar verwachting vanaf 2027 beginnen te bijten en tegen 2030 zullen alle systemen in Europa klaar zijn. Noord-Amerika en Azië zullen niet ver achterblijven.

Source: Depositphotos

Stap naar actie:

1. U moet gaan nadenken over uw bedrijf en hoe u de gegevens in de systemen kunt integreren. Het is niet alleen een mooie toevoeging; Het wordt de ruggengraat van onze productinformatie.
2. Je hoeft je niet meer te verschuilen achter vage “made in” labels.
3. Klantervaring? Het wordt next level. Stel je voor dat shoppers hun jeans kunnen traceren van katoenveld tot magazijn.

Maar laten we eerlijk zijn. We kijken naar een aantal serieuze technische investeringen – denk aan $ 1,59 miljard voor het ondersteunen van software en IT. Voor degenen onder ons die bereid zijn om vroeg door de zure appel heen te bijten, kan dit enorm zijn. We hebben het over een grote onderscheidende factor in een overvolle markt.

Dus, wat nu? Begin met het voorbereiden van uw bedrijf. Kijk naar je systemen. Praat met uw technische teams. En misschien, heel misschien, beginnen met het budgetteren van een aantal serieuze upgrades.

DPP’s komen eraan, of we het nu leuk vinden of niet. Het zal lastig zijn, maar het kan ook ons ticket zijn om het voortouw te nemen op het gebied van transparantie en vertrouwen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Wat is meeslepend winkelen?
4 min. lezen

Wat is meeslepend winkelen?

Immersive shopping is een retailstrategie die digitale innovatie combineert met de boeiende, tactiele aspecten van traditionele retail. Het combineert de digitale en fysieke werelden om gedenkwaardige en boeiende ervaringen te creëren door het gebruik van geavanceerde technologieën zoals virtual reality (VR), augmented reality (AR) en live shopping.

Artikel lezen
10 e-commercetrends die een revolutie teweegbrengen in de Europese markten in 2025
4 min. lezen

10 e-commercetrends die een revolutie teweegbrengen in de Europese markten in 2025

Verwacht wordt dat een aantal belangrijke trends de Europese e-commercemarkt in 2025 zullen beïnvloeden. Van AI-gestuurde automatisering tot duurzame praktijken, deze ontwikkelingen beloven een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop consumenten winkelen en hoe bedrijven werken. Met een wijdverbreide acceptatie van AI en snelgroeiende AR/VR-markten, naast een sterke drang naar duurzaamheid waarbij 68% […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+