De applicatie dankt zijn buzz aan een sterke, overwegend organische, social media strategie. In plaats van influencers of betaalde advertenties te gebruiken, kreeg de app aandacht via productdemovideo’s. Een van de video’s werd meer dan 8 miljoen keer bekeken. In totaal heeft Daze 48 miljoen views verzameld op platforms zoals TikTok en Instagram. En dat is nogal moeilijk te negeren.
Unieke functies op maat voor e-commerce
DAZE biedt een creatief canvas voor communicatie en onderscheidt zich van conventionele berichten-apps zoals WhatsApp en iMessage. Gesprekken zijn visueel interessant wanneer gebruikers berichten verzenden, waaronder zwevende lettertypen, geanimeerde GIF’s en interactieve elementen. Deze mate van expressiviteit past bij jongere consumenten die innovatie in hun contacten waarderen.
Verbetering van de interactie met de klant
DAZE biedt e-commerce bedrijven een manier om de betrokkenheid van klanten te verbeteren. Door gebruik te maken van de speciale mogelijkheden van de app kunnen bedrijven meer interactieve en op maat gemaakte winkelomgevingen bieden. Bedrijven kunnen DAZE bijvoorbeeld gebruiken om esthetisch aantrekkelijke, maar ook nuttige promotionele berichten te sturen die de interactiemogelijkheden met de klant vergroten.
https://www.tiktok.com/@daze.chat/video/7415726395835469102?lang=en
Integratie met e-commerceplatforms
Naarmate DAZE blijft groeien, kan het integraties bieden met populaire e-commerceplatforms, waardoor bedrijven rechtstreeks met klanten kunnen communiceren binnen de app. Dit kan helpen bij:
- Stroomlijn interacties met klantenservice
- Faciliteer real-time ondersteuning
- het verminderen van het aantal verlaten winkelwagentjes
- Verbetering van de totale verkoop
DAZE zal een nuttig hulpmiddel zijn voor e-commercebedrijven die een jonger publiek proberen te bereiken vanwege de creatieve benadering van berichten en de grote aantrekkingskracht onder Gen Z-consumenten . Gezien het succes tot nu toe, zou DAZE gebruik kunnen maken van een gesponsord contentmodel of creatieve advertenties die integratie met zijn gepersonaliseerde berichten en grafische elementen mogelijk zouden maken.
Verdere voordelen zouden kunnen komen van mogelijke samenwerkingen met AI-tools die inhoud rechtstreeks voor elke gebruiker kunnen personaliseren, waardoor de mogelijkheden van de app voor gebruikersbetrokkenheid binnen unieke en interactieve advertentiecampagnes worden uitgebreid.