2 min. lezen

Britse mode e-commerce 2024: BNPL-groei en abonnementstrends

De manier waarop klanten hun kleding kopen en betalen verandert aanzienlijk in de Britse e-commercemarkt voor mode. Volgens gegevens van InternetRetailing ervaart de industrie opmerkelijke verschuivingen als gevolg van intrigerende trends in abonnementsdiensten, leveringsvoorkeuren en betaalmethoden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Britse mode e-commerce 2024: BNPL-groei en abonnementstrends
Bron: Depositphotos

Abonnementsdiensten voor mode

Ondanks dat ze innovatief zijn, zijn mode-abonnementsboxen slechts matig geadopteerd; 5% van de Britse mode-e-shoppers kiest ervoor om zich te abonneren op accessoireboxen, terwijl 8% kiest voor kleding- en schoenenboxen. Toen Stitch Fix, een belangrijke speler sinds 2019, aankondigde in 2023 de Britse markt te verlaten, daarbij verwijzend naar macro-economische druk, vestigde dit de aandacht op de moeilijkheid van de markt.

Abonnementen die zich richten op levering zijn echter succesvoller geweest; 26,7% van de mode-inkopers heeft een jaarabonnement voor verbeterde bezorgdiensten. Naarmate de verwachtingen van consumenten voor gemakkelijke winkelervaringen toenemen, profiteren deze abonnees vooral van gratis levering (83,6%) en versnelde verzendopties (68,4%).

De evolutie van betaalmethoden in e-commerce in de mode

Voorkeuren voor betalingen vertonen zowel consistentie als verandering. Met 92% van de consumenten die debet- of creditcards gebruiken, zijn traditionele betaalmethoden nog steeds populair, maar digitale alternatieven worden steeds populairder. 61% van de modekopers gebruikt afrekendiensten van derden, zoals PayPal, en 36% van de consumenten gebruikt nu mobiele betalingen, wat in populariteit is verdubbeld.

fashion uk - payment methods

Source: Internetretailing

De opkomst van Buy Now Pay Later-services

Een bijzonder intrigerende trend is te zien in de Buy Now Pay Later (BNPL)-industrie. Hoewel het gebruik licht is gedaald van 25% naar 23%, is de markt aanzienlijk gegroeid en sinds 2020 verviervoudigd.

Volgens prognoses zal het de £ 16,7 miljard overtreffen die in 2023 via BNPL-diensten wordt uitgegeven, en dit jaar £ 30 miljard bereiken.

Hoewel ze zich houden aan ethische leennormen, hebben grote moderetailers BNPL-opties omarmd. Klanten kunnen bijvoorbeeld betalingen in meerdere termijnen verdelen met de flexibele betalingsplannen van Shein via Klarna en Clearpay.

Evenzo biedt ASOS een aantal afbetalingsplannen aan, maar op hun betalingspagina’s worden waarschuwingen over verantwoorde uitgaven prominent weergegeven.

Het veranderende betalingslandschap is een weerspiegeling van bredere verschuivingen in consumentengedrag en financiële voorkeuren, ook al benadrukken retailers de waarde van zorgvuldige uitgaven bij het gebruik van opties voor vertraagde betalingen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Artikel lezen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd
3 min. lezen

Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd

Slechts 26% van de klanten beoordeelt digitale ervaringen als uitstekend. Wat kan er gedaan worden? Vorig jaar was er een golf van nieuws over uniforme data en generatieve AI, die beide het potentieel hebben om de klantervaring te transformeren. Waarom mislukt personalisatie vaak? En wat onderscheidt marktleiders van andere bedrijven? Het Adobe Digital Trends 2024-rapport […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+