2 min. lezen

Zelfs kleine bedrijven in de VS omarmen de toekomst van e-commerce

E-commerce zal in 2024 enorm belangrijk worden voor kleine bedrijven, zo blijkt uit het laatste onderzoek van Alibaba.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Zelfs kleine bedrijven in de VS omarmen de toekomst van e-commerce
Bron: Depositphotos

Alibaba’s onderzoek onder een steekproef van Amerikaanse retailers, handelaren geeft een optimistisch beeld van de e-commerceomgeving onder kleine bedrijven. Maar liefst 84% van de respondenten is voorzichtig optimistisch over de vooruitzichten voor dit jaar, terwijl 44% zeer optimistisch is. Omgekeerd is slechts 6% van de respondenten pessimistisch over de groei van hun online bedrijf.

Eigenaren van kleine bedrijven willen online gaan

Uit het onderzoek bleek dat slechts 53% van de respondenten momenteel bezig is met online verkoop. Daarbij heeft 44% nog geen gebruik gemaakt van dit kanaal en slechts 3% is nog terughoudend om online verkoop te overwegen.

Kijkend naar de toekomst, suggereert het onderzoek een aanzienlijke verschuiving in de strategische focus van kleine bedrijven naar e-commerce. Sterker nog, 75% van de respondenten verwacht dat online zakendoen tegen 2024 een aanzienlijk grotere rol zal spelen in hun algemene strategie. Deze trend benadrukt het evoluerende digitale landschap en het onbenutte potentieel voor een groter publieksbereik en bedrijfsgroei die mogelijk wordt gemaakt door e-commerceplatforms.

Source: Alibaba.com

Bovendien is de integratie van AI-integratie in opkomst als een sleutelfactor. Ongeveer tweederde van de respondenten van de enquête geeft aan een of andere vorm van machine learning te gebruiken, terwijl anderen de intentie hebben om verandering in de AI-ruimte te initiëren. Interessant is dat, ondanks de duidelijke voordelen, de acceptatiegraad onder bedrijven met een hoog inkomen traag blijft.

Source: Alibaba.com

“De acceptatie is opmerkelijk traag verlopen in bedrijven met een hoog inkomende economie, waarbij 83% van de respondenten van bedrijven die meer dan $ 5 miljoen verdienen zonder AI te gebruiken”, aldus het rapport.

De helft van het jaar is bijna voorbij en Amerikaanse ondernemers zien de volgende stap als het versterken van de online aanwezigheid van hun bedrijf buiten de grenzen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Artikel lezen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd
3 min. lezen

Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd

Slechts 26% van de klanten beoordeelt digitale ervaringen als uitstekend. Wat kan er gedaan worden? Vorig jaar was er een golf van nieuws over uniforme data en generatieve AI, die beide het potentieel hebben om de klantervaring te transformeren. Waarom mislukt personalisatie vaak? En wat onderscheidt marktleiders van andere bedrijven? Het Adobe Digital Trends 2024-rapport […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+