2 min. lezen

Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

Zalando heeft de resultaten over het eerste kwartaal bekendgemaakt. Ondanks de huidige wereldwijde uitdagingen zijn de cijfers hoger dan vorig jaar.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

In vergelijking met de voorgaande periode boekte het Duitse bedrijf een aanzienlijke stijging van de aangepaste winst voor rente en belastingen van € 28,3 miljoen. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 1,3% op jaarbasis tot € 3,3 miljard. Tegelijkertijd daalde de omzet echter van € 2,3 miljard in Q1 2023 naar € 2,2 miljard in Q1 2024. Zalando ziet zijn focus op zowel B2C als B2B als belangrijke pijlers van zijn succes.

Binnen B2C zal Zalando zich richten op het verbeteren van het lifestyle-aanbod voor eindklanten. Het bedrijf heeft zijn productassortiment uitgebreid met adaptief schoeisel voor kinderen met een handicap. Daarnaast heeft het een AI-winkelassistent gelanceerd met mogelijkheden voor lichaamsmeting. De nieuwe tool is slechts beschikbaar in 6 markten.

In de B2B-sector gebruikt Zalando zijn ZEOS-besturingssysteem. Hierdoor kunnen merken gebruik maken van het uitgebreide logistieke netwerk van het bedrijf voor levering en retourzendingen, ongeacht of de producten zijn gekocht op Zalando, in de eigen e-store van de retailer of op een ander Europees platform. In het eerste kwartaal kwamen er vijf extra ZEOS multi-channel partners bij, wat het totaal aantal partners op 27 brengt. In het wholesalesegment van Zalando groeide de omzet met 13% tot € 215 miljoen.

“B2C-klanten tonen steeds meer interesse in ons hoogwaardige productassortiment, digitale tools, aanbiedingen en inspirerende content. B2B-klanten profiteren van ons unieke aanbod. Onze beide groeivectoren zijn sterk en dragen bij aan de resultaten, wat de kracht van onze plannen aantoont”, aldus Zalando’s CFO, Dr. Sandra Dembeck.

De volledige jaarresultaten van het bedrijf zijn te vinden in het officiële rapport.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+