2 min. lezen

Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

Zalando heeft de resultaten over het eerste kwartaal bekendgemaakt. Ondanks de huidige wereldwijde uitdagingen zijn de cijfers hoger dan vorig jaar.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

In vergelijking met de voorgaande periode boekte het Duitse bedrijf een aanzienlijke stijging van de aangepaste winst voor rente en belastingen van € 28,3 miljoen. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 1,3% j-o-j tot € 3,3 miljard. Tegelijkertijd daalde de omzet echter van € 2,3 miljard in Q1 2023 naar € 2,2 miljard in Q1 2024. Zalando ziet zijn focus op zowel B2C als B2B als belangrijke pijlers van zijn succes.

Binnen B2C zal Zalando zich richten op het verbeteren van het lifestyle aanbod voor eindklanten. Het bedrijf heeft zijn productassortiment uitgebreid met adaptief schoeisel voor kinderen met een handicap. Daarnaast heeft het een AI-winkelassistent gelanceerd met mogelijkheden voor lichaamsmeting. De nieuwe tool is slechts beschikbaar in 6 markten.

In de B2B-sector gebruikt Zalando zijn ZEOS-besturingssysteem. Hierdoor kunnen merken gebruik maken van het uitgebreide logistieke netwerk van het bedrijf voor levering en retourzendingen, ongeacht of de producten zijn gekocht op Zalando, in de eigen e-store van de retailer of op een ander Europees platform. In het eerste kwartaal kwamen er vijf extra ZEOS multi-channel partners bij, wat het totaal aantal partners op 27 brengt. In het wholesalesegment van Zalando groeide de omzet met 13% tot € 215 miljoen.

“B2C-klanten tonen steeds meer interesse in ons hoogwaardige productassortiment, digitale tools, aanbiedingen en inspirerende content. B2B-klanten profiteren van ons unieke aanbod. Onze beide groeivectoren zijn sterk en dragen bij aan de resultaten, wat de kracht van onze plannen aantoont”, aldus Zalando’s CFO, Dr. Sandra Dembeck.

De volledige jaarresultaten van het bedrijf zijn te vinden in het officiële rapport.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Nieuwe inzichten over B2B-campagnes op LinkedIn
2 min. lezen

Nieuwe inzichten over B2B-campagnes op LinkedIn

Degenen die willen slagen in B2B-marketing, moeten de behoeften en motivaties van andere bedrijven begrijpen. In tegenstelling tot B2C-marketing, die vaak werkt met emotionele impulsen, bouwt B2B-marketing voort op langdurige relaties, vertrouwen en professionele expertise. Dit betekent dat de strategie op maat moet worden gemaakt voor elke klant. Kortom, het is echt divers.

Artikel lezen
B2B-strategie voor klantenwerving: evenwicht tussen digitale en traditionele benaderingen
3 min. lezen

B2B-strategie voor klantenwerving: evenwicht tussen digitale en traditionele benaderingen

B2B-marketingorganisaties hebben holistische benaderingen ontwikkeld voor het werven van klanten die niet langer sterk afhankelijk zijn van persoonlijk contact. Deze moderne strategieën voor b2b-klantenwerving omarmen een gevarieerde mix van digitale en traditionele kanalen en weerspiegelen het evoluerende landschap van zakelijke interacties. Van het gebruik van sociale media en digitale advertenties tot het nieuw leven inblazen […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+