
YouTube Shorts-update: de wijziging gaat binnenkort in
YouTube begint op 31 maart met het tellen van weergaven telkens wanneer een korte film begint te spelen of opnieuw wordt afgespeeld, in plaats van dat gebruikers een vooraf bepaalde tijd moeten kijken voordat ze een weergave opnemen. In de toekomst zullen makers waarschijnlijk meer weergaven zien als gevolg van deze wijziging.
De wijziging is aangebracht als reactie op feedback van makers die meer informatie wilden zien over hoe vaak het publiek hun korte films daadwerkelijk bekijkt.
Met behulp van deze bijgewerkte statistiek kunnen contentproducenten potentiële merkpartners laten zien hoe breed ze hen bereiken en betere beslissingen nemen over hun contentstrategie.
YouTube heeft deze informatie bewaard onder ‘betrokken weergaven’ in de geavanceerde modus van YouTube Analytics voor gebruikers die de eerdere statistiek nog steeds willen volgen.
Om ervoor te zorgen dat de wijziging geen invloed heeft op de mogelijkheden om inkomsten te genereren, zijn de inkomsten van creators en de geschiktheid voor het YouTube-partnerprogramma nog steeds gebaseerd op deze oorspronkelijke meting.
TikTok en Instagram Reels, die al weergaven bijhouden op basis van het starten en opnieuw afspelen van video’s, zijn dankzij deze update nu in lijn met de analyses van YouTube Shorts. Bij het beheren van content op verschillende socialemediakanalen kunnen makers dankzij platformstandaardisatie gemakkelijker prestatiestatistieken vergelijken .
Deze wijziging biedt een beter begrip van het inhoudsbereik voor e-commercebedrijven die korte videomarketing gebruiken, wat de ROI-meting voor marketingcampagnes op sociale media zou kunnen verbeteren.