1 min. lezen

Wat zijn de kosten van verkochte goederen (COGS)?

Cost of Goods Sold, of kortweg COGS, heeft alles te maken met het geld dat een bedrijf uitgeeft om de spullen te maken die het verkoopt. Het is net als de receptkosten voor een bakker – hoeveel ze uitgeven aan bloem, suiker en eieren om een cake te bakken.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Cost of Goods Sold, of kortweg COGS, heeft alles te maken met het geld dat een bedrijf uitgeeft om de spullen te maken die het verkoopt. Het is net als de receptkosten voor een bakker – hoeveel ze uitgeven aan bloem, suiker en eieren om een cake te bakken. COGS dekt de voor de hand liggende kosten: de grondstoffen die in het product gaan en de lonen die worden betaald aan de arbeiders die het maken. Maar het omvat geen zaken als het adverteren van het product of het verzenden naar klanten. Kortom, COGS vertelt u hoeveel het kost om een product te maken voordat u zich zorgen gaat maken over de verkoop of levering ervan. Het is een cruciaal getal voor bedrijven, omdat het hen helpt erachter te komen hoeveel winst ze echt maken bij elke verkoop.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Italië dringt er bij de EU op aan om twee jaar eerder pakketten met een lage waarde te belasten
2 min. lezen

Italië dringt er bij de EU op aan om twee jaar eerder pakketten met een lage waarde te belasten

De Italiaanse minister van Economie Giancarlo Giorgetti vraagt de Europese Unie om een heffing op pakketten met een lage waarde te vervroegen van 2028 naar 2026, meldde Reuters. Volgens Giorgetti heeft de EU “sterke en snelle” regels nodig tegen goedkope en niet-gereguleerde producten van buiten de EU.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: wat de cijfers onthullen over e-commerce in Griekenland
4 min. lezen

Black Friday 2024: wat de cijfers onthullen over e-commerce in Griekenland

Black Friday blijft een van de belangrijkste benchmarks voor de retail- en e-commercesector. In Griekenland is het geëvolueerd van een noviteit naar een gerenommeerd winkelevenement, dat de verwachtingen van de consument vormgeeft en de operationele gereedheid van online winkels elk jaar in november test. De gegevens van 2024 laten niet alleen zien hoe Griekse consumenten […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz