1 min. lezen

Wat is Rich Snippet?

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Het normale zoekresultaat bevat alleen de paginatitel, URL en een korte beschrijving. Rich snippet bevat aanvullende informatie om gebruikers te helpen al direct in de zoekresultaten beter inzicht te krijgen. In het geval van e-commercesites kan een rich snippet bijvoorbeeld de prijs van een product, de beschikbaarheid ervan en het aantal beoordelingen bevatten, wat de kans kan vergroten dat een gebruiker op het resultaat klikt.

Een rich snippet is het resultaat van goed geïmplementeerde gestructureerde gegevens (bijvoorbeeld door middel van productopmaak) en kan de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van een pagina in een zoekmachine aanzienlijk verbeteren. Voor bedrijven betekent dit een grotere kans om verkeer te krijgen via organische zoekopdrachten, aangezien zoekresultaten met rich snippets doorgaans boeiender en informatiever zijn.

Met de tool van Google kun je checken hoe het met je website gaat.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe CRM de klantervaring verbetert?
3 min. lezen

Hoe CRM de klantervaring verbetert?

CRM-systemen zijn onmisbaar geworden voor bedrijven die hun klantrelaties willen verbeteren. Deze platforms transformeren de klantervaring door gegevens te centraliseren, interacties te personaliseren en de communicatie via alle kanalen te stroomlijnen, wat uiteindelijk leidt tot een betere klanttevredenheid en retentiepercentages.

Artikel lezen
E-commerce in Spanje: 77% winkelt online, maar leeftijdsverschillen groeien
2 min. lezen

E-commerce in Spanje: 77% winkelt online, maar leeftijdsverschillen groeien

E-commerce in Spanje vertoont interessante verschuivingen in 2024, waarbij 77% van de internetgebruikers online winkelt, maar minder aankopen doet dan vorig jaar. Hoewel de algehele acceptatie stabiel blijft, onthult het laatste onderzoek duidelijke patronen in verschillende leeftijdsgroepen: jongere consumenten geven verrassend genoeg de voorkeur aan fysieke winkels, terwijl oudere shoppers online kanalen actiever omarmen. Ondanks […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+