1 min. lezen

Wat is Rich Snippet?

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Het normale zoekresultaat bevat alleen de paginatitel, URL en een korte beschrijving. Rich snippet bevat aanvullende informatie om gebruikers te helpen al direct in de zoekresultaten beter inzicht te krijgen. In het geval van e-commercesites kan een rich snippet bijvoorbeeld de prijs van een product, de beschikbaarheid ervan en het aantal beoordelingen bevatten, wat de kans kan vergroten dat een gebruiker op het resultaat klikt.

Een rich snippet is het resultaat van goed geïmplementeerde gestructureerde gegevens (bijvoorbeeld door middel van productopmaak) en kan de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van een pagina in een zoekmachine aanzienlijk verbeteren. Voor bedrijven betekent dit een grotere kans om verkeer te krijgen via organische zoekopdrachten, aangezien zoekresultaten met rich snippets doorgaans boeiender en informatiever zijn.

Met de tool van Google kun je checken hoe het met je website gaat.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen
6 min. lezen

Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen

Het klinkt misschien uitdagend, toch? Zelfs als het wordt aangetoond, blijven veel bedrijfseigenaren sceptisch over het effectief opschalen van contentcreatie. Het creëren van duizenden artikelen van hoge kwaliteit in slechts 60 dagen is een ambitieus doel, maar het is haalbaar met de juiste aanpak. Deze reis gaat niet over het gedachteloos produceren van inhoud; Het […]

Adel Rovcanin Adel Rovcanin
Director of Marketing, Flyrank
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+