1 min. lezen

Wat is Return on Investment (ROI)?

Return on Investment (ROI) is een financiële maatstaf die de winstgevendheid van een investering meet door de nettowinst of het nettoverlies te vergelijken met de initiële kosten, uitgedrukt als een percentage. Het helpt te evalueren hoe efficiënt een investering rendement genereert in verhouding tot de kosten en maakt vergelijking tussen verschillende investeringen mogelijk.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Return on Investment (ROI) is een financiële maatstaf die de winstgevendheid van een investering meet door de nettowinst of het nettoverlies te vergelijken met de initiële kosten, uitgedrukt als een percentage. Het helpt te evalueren hoe efficiënt een investering rendement genereert in verhouding tot de kosten en maakt vergelijking tussen verschillende investeringen mogelijk.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU