1 min. lezen

Wat is Pay Per Sale (PPS)?

Commissiemodel waarbij affiliates een percentage van het verkoopbedrag krijgen. Dit is de meest voorkomende beloningsstructuur voor partners, die partners direct belonen voor het genereren van werkelijke inkomsten.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Commissiemodel waarbij affiliates een percentage van het verkoopbedrag krijgen. Dit is de meest voorkomende beloningsstructuur voor partners, die partners direct belonen voor het genereren van werkelijke inkomsten. Het commissiepercentage varieert doorgaans op basis van productcategorie, prijs en winstmarges. Verkopers profiteren van een minimaal risico, aangezien de betaling pas plaatsvindt na bevestigde verkopen. Voor affiliates biedt PPS het potentieel voor hogere inkomsten uit premiumproducten en terugkerende aankopen. Dit model werkt met name goed voor e-commerce, abonnementsdiensten en digitale producten waarbij transactiewaarden en conversiepaden duidelijk kunnen worden gevolgd.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK
3 min. lezen

Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK

Amazon heeft zojuist bewezen dat zomerwinkelen de winterverkoop kan verslaan. Het allereerste vierdaagse Prime-evenement van de retailgigant (8-11 juli) genereerde £ 2,08 miljard aan online uitgaven in het VK – bijna het dubbele van wat Black Friday in 2024 trok. Uit de cijfers blijkt dat consumenten nog steeds hongerig zijn naar grote kortingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat
3 min. lezen

Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat

Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU