2 min. lezen

Wat is Made-for-Advertising (MFA)?

Made-for-Advertising (MFA) verwijst naar websites die voornamelijk zijn gemaakt om advertentie-inkomsten te genereren in plaats van om waardevolle inhoud of echte gebruikersbetrokkenheid te bieden. Deze sites hebben doorgaans de volgende kenmerken: Inhoud van lage kwaliteit of dun die door AI is gegenereerd, geplagieerd of minimaal is bewerkt Overmatige advertentieplaatsingen die de gebruikersinterface domineren Ontwerppatronen die […]

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Made-for-Advertising (MFA) verwijst naar websites die voornamelijk zijn gemaakt om advertentie-inkomsten te genereren in plaats van om waardevolle inhoud of echte gebruikersbetrokkenheid te bieden. Deze sites hebben doorgaans de volgende kenmerken:

  • Inhoud van lage kwaliteit of dun die door AI is gegenereerd, geplagieerd of minimaal is bewerkt
  • Overmatige advertentieplaatsingen die de gebruikersinterface domineren
  • Ontwerppatronen die het aantal advertentieweergaven maximaliseren (zoals diavoorstellingen waarvoor meerdere klikken nodig zijn)
  • Inhoud die speciaal is gemaakt om zoekverkeer aan te trekken, maar weinig waarde biedt
  • Hoge ad-to-content-ratio’s in vergelijking met legitieme uitgevers

MFA-sites zijn problematisch voor het digitale advertentie-ecosysteem omdat ze:

  1. Besteed advertentiebudgetten aan het aantrekken van vertoningen die weinig echte betrokkenheid van het publiek hebben
  2. Creëer slechte gebruikerservaringen die de merkperceptie kunnen schaden
  3. De effectiviteit van programmatic advertising verzwakken
  4. Gebruik vaak misleidende tactieken om legitiemer over te komen dan ze zijn

Zoals vermeld in het vertaalde artikel, waren MFA-websites goed voor ongeveer 13% van de uitgaven voor programmatic advertising in Q2 2024, wat neerkomt op een aanzienlijk deel van de mogelijk verspilde advertentie-uitgaven. De opkomst van generatieve AI heeft het maken van deze sites nog eenvoudiger gemaakt, omdat inhoud op grote schaal in massa kan worden geproduceerd.

Adverteerders en bureaus gebruiken steeds vaker tools voor merkveiligheid en kwaliteitsmeting om deze sites te identificeren en te vermijden bij hun media-aankopen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen
6 min. lezen

Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen

Het klinkt misschien uitdagend, toch? Zelfs als het wordt aangetoond, blijven veel bedrijfseigenaren sceptisch over het effectief opschalen van contentcreatie. Het creëren van duizenden artikelen van hoge kwaliteit in slechts 60 dagen is een ambitieus doel, maar het is haalbaar met de juiste aanpak. Deze reis gaat niet over het gedachteloos produceren van inhoud; Het […]

Adel Rovcanin Adel Rovcanin
Director of Marketing, Flyrank
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+