1 min. lezen

Wat is Headless E-commerce?

Headless E-commerce is een architectuur die de front-end presentatielaag (de “head”) scheidt van de back-end e-commerce functionaliteit, verbonden via API’s. Deze ontkoppelde aanpak stelt bedrijven in staat om op maat gemaakte winkelervaringen te creëren op meerdere contactpunten zonder de beperkingen van traditionele platforms.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Headless E-commerce is een architectuur die de front-end presentatielaag (de “head”) scheidt van de back-end e-commerce functionaliteit, verbonden via API’s. Deze ontkoppelde aanpak stelt bedrijven in staat om op maat gemaakte winkelervaringen te creëren op meerdere contactpunten zonder de beperkingen van traditionele platforms.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ontkoppelde architectuur: front-end- en back-endsystemen werken onafhankelijk van elkaar
  • API-first benadering: Alle communicatie vindt plaats via API’s
  • Omnichannel-mogelijkheden: implementeer op websites, mobiele apps, social commerce en meer
  • Flexibele technologiestack: Vrijheid om voorkeursframeworks voor front-end te gebruiken

Voordelen:

  • Verbeterde ontwikkelaarservaring
  • Snellere innovatie en updates
  • Betere prestaties en laadsnelheden van pagina’s
  • Verbeterde schaalbaarheid
  • Toekomstbestendig voor nieuwe klantcontactpunten

Populaire headless commerce-oplossingen zijn onder meer Commercetools, Elastic Path, BigCommerce (headless optie), Shopify Plus (headless mogelijkheden) en Fabric.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Technische SEO-checklist: de ultieme lijst om uw website te verbeteren
27 min. lezen

Technische SEO-checklist: de ultieme lijst om uw website te verbeteren

De technische gezondheid van een website is de basis voor succesvolle SEO-optimalisatie. Als zoekmachines het moeilijk vinden om uw website te scannen, te lang wachten tot de server reageert of in de war raken door dubbele inhoud, zal het bijna onmogelijk zijn om hoge posities in SERP’s te krijgen. Slechte technische optimalisatie van een website […]

Darya Maksimava Darya Maksimava
Senor SEO Specialist, Evisions
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen
6 min. lezen

Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen

Het klinkt misschien uitdagend, toch? Zelfs als het wordt aangetoond, blijven veel bedrijfseigenaren sceptisch over het effectief opschalen van contentcreatie. Het creëren van duizenden artikelen van hoge kwaliteit in slechts 60 dagen is een ambitieus doel, maar het is haalbaar met de juiste aanpak. Deze reis gaat niet over het gedachteloos produceren van inhoud; Het […]

Adel Rovcanin Adel Rovcanin
Director of Marketing, Flyrank
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+