1 min. lezen

Wat is Headless E-commerce?

Headless E-commerce is een architectuur die de front-end presentatielaag (de “head”) scheidt van de back-end e-commerce functionaliteit, verbonden via API’s. Deze ontkoppelde aanpak stelt bedrijven in staat om op maat gemaakte winkelervaringen te creëren op meerdere contactpunten zonder de beperkingen van traditionele platforms.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Headless E-commerce is een architectuur die de front-end presentatielaag (de “head”) scheidt van de back-end e-commerce functionaliteit, verbonden via API’s. Deze ontkoppelde aanpak stelt bedrijven in staat om op maat gemaakte winkelervaringen te creëren op meerdere contactpunten zonder de beperkingen van traditionele platforms.

Belangrijkste kenmerken:

  • Ontkoppelde architectuur: front-end- en back-endsystemen werken onafhankelijk van elkaar
  • API-first benadering: Alle communicatie vindt plaats via API’s
  • Omnichannel-mogelijkheden: implementeer op websites, mobiele apps, social commerce en meer
  • Flexibele technologiestack: Vrijheid om voorkeursframeworks voor front-end te gebruiken

Voordelen:

  • Verbeterde ontwikkelaarservaring
  • Snellere innovatie en updates
  • Betere prestaties en laadsnelheden van pagina’s
  • Verbeterde schaalbaarheid
  • Toekomstbestendig voor nieuwe klantcontactpunten

Populaire headless commerce-oplossingen zijn onder meer Commercetools, Elastic Path, BigCommerce (headless optie), Shopify Plus (headless mogelijkheden) en Fabric.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
WhatsApp verenigt marketing op Facebook en Instagram
3 min. lezen

WhatsApp verenigt marketing op Facebook en Instagram

WhatsApp heeft tijdens zijn conferentie in Miami belangrijke zakelijke updates aangekondigd die marketingbeheer integreren tussen WhatsApp, Facebook en Instagram. Bedrijven kunnen nu campagnes voor alle drie de platforms afhandelen via één Ads Manager-dashboard.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit lanceert kwaliteitsscore voor advertentiecampagnes
3 min. lezen

Reddit lanceert kwaliteitsscore voor advertentiecampagnes

Reddit heeft zojuist iets uitgerold dat elke adverteerder zal herkennen: een kwaliteitsscoresysteem voor advertenties, net als dat van Google. De nieuwe optimalisatiescore beoordeelt uw accountinstellingen en vertelt u precies waar u kunt verbeteren, waardoor Reddit-reclame minder een raadspel wordt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge