2 min. lezen

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf (GMB) is een gratis tool van Google waarmee bedrijfseigenaren hun online aanwezigheid kunnen beheren in de services van Google, waaronder Google Zoeken en Maps. Het is een essentieel platform voor lokale SEO en online zichtbaarheid.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Google Mijn Bedrijf (GMB) is een gratis tool van Google waarmee bedrijfseigenaren hun online aanwezigheid kunnen beheren in de services van Google, waaronder Google Zoeken en Maps. Het is een essentieel platform voor lokale SEO en online zichtbaarheid.

Belangrijkste kenmerken en voordelen

  • Bedrijfsinformatie: Met GMB kunt u cruciale details over uw bedrijf verstrekken, zoals naam, adres, telefoonnummer, website en openingstijden.
  • Zichtbaarheid: Wanneer iemand zoekt naar uw bedrijf of gerelateerde services in uw regio, kan uw GMB-vermelding worden weergegeven in de zoekresultaten van Google en op Google Maps.
  • Interactie met de klant: Klanten kunnen beoordelingen achterlaten en u kunt erop reageren, waardoor betrokkenheid wordt bevorderd en vertrouwen wordt opgebouwd.
  • Inzichten: GMB biedt analyses over hoe klanten uw bedrijfsvermelding vinden en ermee omgaan.
  • Berichten: U kunt berichten maken om updates, aanbiedingen of evenementen rechtstreeks op uw Google-vermelding te delen.
  • Foto’s en virtuele rondleidingen: Voeg afbeeldingen of virtuele 360-graden rondleidingen toe om uw bedrijf onder de aandacht te brengen.
  • Vraag & A: Klanten kunnen vragen stellen over uw bedrijf, die u openbaar kunt beantwoorden.

Hoe werkt het?

Wanneer een gebruiker zoekt naar een lokaal bedrijf of een lokale service, gebruikt Google de informatie uit GMB-vermeldingen om het Local Pack (een set van 3-4 lokale bedrijfsresultaten) en de lokale resultaten in Google Maps te vullen. Een goed geoptimaliseerd GMB-profiel vergroot uw kansen om op deze prominente posities te verschijnen.

Belang voor lokale SEO

Google Mijn Bedrijf is cruciaal voor lokale SEO omdat:

  • Het helpt Google uw bedrijf te begrijpen en te verifiëren.
  • Het verbetert uw zichtbaarheid in lokale zoekresultaten.
  • Het biedt een platform voor klantrecensies, die een sleutelfactor zijn in de lokale zoekresultaten.
  • Het biedt inzichten die u kunnen helpen uw lokale zoekprestaties te begrijpen en te verbeteren.
Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard
3 min. lezen

SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard

Volgens een exclusief rapport van Reuters maakt Shein door wat wij in de branche een ‘reality check-moment’ noemen. De deal is deze: Shein overweegt zijn debuut te maken op de Londense beurs, maar er zit een addertje onder het gras. Ongelooflijk, hun huidige waardering van $ 50 miljard is ongeveer een kwart lager dan hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025
2 min. lezen

Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025

In een verklaring van CEO Sundar Pichai over de publicatie van de resultaten van Alphabet over Q4 2024 zei het bedrijf dat het van plan is om in 2025 ongeveer 75 miljard dollar aan kapitaaluitgaven uit te geven. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 32,3 miljard dollar die in 2023 werd uitgegeven […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid
4 min. lezen

Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid

Video-inhoud trekt de aandacht, we zien dit op vrijwel alle platforms. Reels domineren op Instagram, Facebook staat vol met video’s en zelfs YouTube, dat is gebouwd op video’s, heeft zijn Shorts. En tot slot komen we ze tegen in e-commerce bij het presenteren van producten. Het zakelijke netwerk LinkedIn meldde dat het aantal videokijkers jaar […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+