2 min. lezen

Wat is een klikfrequentie?

Click-Through Rate (CTR) is een belangrijke maatstaf in digitale advertenties die meet hoe vaak mensen op een advertentie of productvermelding klikken nadat ze deze hebben bekeken. Het wordt berekend door het aantal klikken te delen door het aantal vertoningen en te vermenigvuldigen met 100.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Click-Through Rate (CTR) is een belangrijke maatstaf in digitale advertenties die meet hoe vaak mensen op een advertentie of productvermelding klikken nadat ze deze hebben bekeken. Het wordt berekend door het aantal klikken te delen door het aantal vertoningen en te vermenigvuldigen met 100. Bijvoorbeeld, 5 klikken uit 100 vertoningen levert een CTR van 5% op.

De CTR dient als een indicator van de relevantie en aantrekkingskracht van een advertentie op gebruikers. Elke advertentie, vermelding en elk zoekwoord in uw campagne heeft een eigen CTR, die u kunt bijhouden in uw account. Een hoge CTR suggereert dat gebruikers uw inhoud nuttig en relevant vinden voor hun behoeften.

Deze statistiek speelt een cruciale rol bij het bepalen van de prestaties van uw advertentie en draagt bij aan de verwachte CTR-component van de advertentierangschikking. Wat een “goede” CTR is, kan echter variëren, afhankelijk van uw branche, advertentieplatform en campagnetype.

Door de CTR te analyseren, kunt u vaststellen welke elementen van uw campagne goed presteren en welke verbetering behoeven. Door uw zoekwoorden, advertenties en vermeldingen nauw af te stemmen op uw bedrijf en op elkaar, vergroot u de kans dat gebruikers op uw inhoud klikken nadat ze op gerelateerde termen hebben gezocht.

CTR is een essentieel hulpmiddel voor het optimaliseren van uw digitale advertentiestrategie en helpt u uw aanpak te verfijnen om uw doelgroep beter te betrekken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De rol van zoekwoordenonderzoek in PPC
16 min. lezen

De rol van zoekwoordenonderzoek in PPC

In de huidige competitieve omgeving van digitale marketing is het onderzoeken van PPC-zoekwoorden een cruciaal aspect van het uitvoeren van effectieve Google Ads-campagnes. Door een uitgebreide analyse van zoekwoorden uit te voeren, kunnen de meest impactvolle zoektermen worden geïdentificeerd en worden biedtactieken verfijnd om het rendement op investering (ROI) te verbeteren. In dit artikel zullen […]

Jakub Laurenčík Jakub Laurenčík
Online Marketing Specialist, SEOLINE
Artikel lezen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Kosteneffectieve logistieke oplossingen voor e-commerce startups
10 min. lezen

Kosteneffectieve logistieke oplossingen voor e-commerce startups

Logistieke oplossingen voor startups staan voor grote uitdagingen vanwege beperkte middelen en hoge verwachtingen voor tijdige levering. Als het op logistiek aankomt, worden startups in de e-commerce-industrie momenteel geconfronteerd met veel moeilijkheden met betrekking tot de logistiek van hun bedrijf. Dit komt omdat consumenten steeds meer verwachtingen stellen, niet alleen van de productkwaliteit, maar ook […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+