1 min. lezen

Wat is een bestemmingspagina?

Landingspagina is een op zichzelf staande webpagina die is ontworpen met een specifiek doel, meestal om bezoekers om te zetten in leads of klanten. In tegenstelling tot gewone websitepagina’s zijn bestemmingspagina’s zeer gefocust, met minimale navigatie en specifieke call-to-action (CTA’s) om bezoekers naar één conversiedoel te leiden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Landingspagina is een op zichzelf staande webpagina die is ontworpen met een specifiek doel, meestal om bezoekers om te zetten in leads of klanten. In tegenstelling tot gewone websitepagina’s zijn bestemmingspagina’s zeer gefocust, met minimale navigatie en specifieke call-to-action (CTA’s) om bezoekers naar één conversiedoel te leiden.

Belangrijkste kenmerken:

  • Eén focus: ontworpen rond één specifieke aanbieding of conversiedoel
  • Minimale afleiding: beperkte navigatie, gerichte inhoud en duidelijke CTA’s
  • Geoptimaliseerd voor conversie: Strategische lay-out- en ontwerpelementen om conversies te maximaliseren
  • Campagnespecifiek: vaak gemaakt voor bepaalde marketingcampagnes of verkeersbronnen

Voordelen:

  • Hogere conversieratio’s dan algemene websitepagina’s
  • Betere tracking en meting van marketingeffectiviteit
  • Verbeterde kwaliteit van leads door gerichte berichten
  • Betere ROI voor betaalde advertentiecampagnes

Effectieve bestemmingspagina’s bevatten doorgaans overtuigende koppen, relevante afbeeldingen, beknopte, op voordelen gerichte kopij, sociale bewijselementen (getuigenissen, recensies) en prominente call-to-action-knoppen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen
6 min. lezen

Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen

Het klinkt misschien uitdagend, toch? Zelfs als het wordt aangetoond, blijven veel bedrijfseigenaren sceptisch over het effectief opschalen van contentcreatie. Het creëren van duizenden artikelen van hoge kwaliteit in slechts 60 dagen is een ambitieus doel, maar het is haalbaar met de juiste aanpak. Deze reis gaat niet over het gedachteloos produceren van inhoud; Het […]

Adel Rovcanin Adel Rovcanin
Director of Marketing, Flyrank
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+