1 min. lezen

Wat is de conversieratio?

Het conversiepercentage is een cruciale prestatie-indicator in digitale marketing en meet het percentage bezoekers dat een gewenste actie voltooit. Het wordt berekend door het aantal conversies te delen door het totale aantal bezoekers en te vermenigvuldigen met 100.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Het conversiepercentage is een cruciale prestatie-indicator in digitale marketing en meet het percentage bezoekers dat een gewenste actie voltooit. Het wordt berekend door het aantal conversies te delen door het totale aantal bezoekers en te vermenigvuldigen met 100.

Als een e-commercesite bijvoorbeeld 200 bezoekers en 50 verkopen in een maand heeft, is de conversieratio (50 / 200) x 100 = 25%.

Een “conversie” kan elk vooraf bepaald doel zijn, zoals:

  • Een aankoop doen
  • Aanmelden voor een nieuwsbrief
  • Een bron downloaden
  • Op een actieknop klikken

De meeste websites en apps houden meerdere conversiedoelen bij, elk met een eigen percentage. Deze statistiek helpt marketeers de effectiviteit van hun strategieën te beoordelen bij het stimuleren van gewenste gebruikersacties op verschillende contactpunten.

Door conversieratio’s te analyseren, kunnen bedrijven hun digitale aanwezigheid en marketinginspanningen optimaliseren om beter af te stemmen op het gedrag en de voorkeuren van gebruikers.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen
6 min. lezen

Doorbraakstrategie: hoe u duizenden artikelen maakt in slechts 60 dagen

Het klinkt misschien uitdagend, toch? Zelfs als het wordt aangetoond, blijven veel bedrijfseigenaren sceptisch over het effectief opschalen van contentcreatie. Het creëren van duizenden artikelen van hoge kwaliteit in slechts 60 dagen is een ambitieus doel, maar het is haalbaar met de juiste aanpak. Deze reis gaat niet over het gedachteloos produceren van inhoud; Het […]

Adel Rovcanin Adel Rovcanin
Director of Marketing, Flyrank
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+