1 min. lezen

Wat is Customer Lifetime Value?

Een belangrijke maatstaf die bedrijven in staat stelt om de langetermijnwaarde van hun klantcontacten te begrijpen, is de customer lifetime value. Er wordt gekeken naar het verwachte bedrag dat een klant gedurende zijn hele ambtstermijn bij een bedrijf zal uitgeven.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Een belangrijke maatstaf die bedrijven in staat stelt om de langetermijnwaarde van hun klantcontacten te begrijpen, is de customer lifetime value. Er wordt gekeken naar het verwachte bedrag dat een klant gedurende zijn hele ambtstermijn bij een bedrijf zal uitgeven. Bedrijven wegen twee primaire elementen af om dit op te lossen. Ze kijken eerst naar het gemiddelde inkomen dat een consument binnenhaalt. Ze voorspellen dan hoe lang de consument waarschijnlijk bij hen zal blijven kopen.

Door deze twee getallen te vermenigvuldigen, krijgen bedrijven inzicht in de totale waarde van een klant in de loop van de tijd. Het maken van verstandige oordelen over marketing, klantenservice en productontwikkeling hangt sterk af van deze kennis. Een bedrijf kan zich bijvoorbeeld meer concentreren op het lokken en behouden van bepaalde soorten klanten als het zich ervan bewust is dat sommigen van hen meestal langer blijven en meer uitgeven. Als ze ontdekken dat sommige consumenten een slechte levensduurwaarde hebben, kunnen ze ook zoeken naar strategieën om hun uitgaven te verhogen of hun banden met het bedrijf te verdiepen.

 

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Kosteneffectieve logistieke oplossingen voor e-commerce startups
10 min. lezen

Kosteneffectieve logistieke oplossingen voor e-commerce startups

Logistieke oplossingen voor startups staan voor grote uitdagingen vanwege beperkte middelen en hoge verwachtingen voor tijdige levering. Als het op logistiek aankomt, worden startups in de e-commerce-industrie momenteel geconfronteerd met veel moeilijkheden met betrekking tot de logistiek van hun bedrijf. Dit komt omdat consumenten steeds meer verwachtingen stellen, niet alleen van de productkwaliteit, maar ook […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Artikel lezen
AI in marketingautomatisering
13 min. lezen

AI in marketingautomatisering

AI is niet langer alleen een modewoord; Het verandert de manier waarop we dagelijks denken, werken en functioneren. Tegenwoordig is AI bijna overal en variëren de gebruikers enorm in leeftijd. Het helpt ons bij het lesgeven aan kinderen voor school, het plannen van een vakantie, het automatiseren van repetitieve taken, het maken van gepersonaliseerde campagnes […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Business Development Manager
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+