1 min. lezen

Wat is CPG?

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht. Dit zijn veel voorkomende consumentenproducten die worden verpakt en meestal worden verkocht in winkels, supermarkten of online winkels.

Typische voorbeelden van CPG-producten zijn voeding (bv. granen, dranken, zuivelproducten), cosmetica en persoonlijke verzorging (bv. zeep, shampoos, deodorants), huishoudelijke artikelen (bv. schoonmaakproducten, papierproducten), vrij verkrijgbare geneesmiddelen (bv. vitaminen, pijnstillers)…

Het belangrijkste kenmerk van CPG’s is dat het producten zijn die klanten regelmatig moeten kopen. In tegenstelling tot producten die langer meegaan, zoals elektronica of meubels, hebben CPG-producten een kortere levensduur en zijn ze relatief goedkoop.

De term wordt vaak verward met FMCG. CPG is een bredere term en omvat alle verpakte consumentengoederen, of het nu gaat om fast moving consumer goods (FMCG) of langzamer bewegende consumptiegoederen, zoals cosmetica of huishoudelijke artikelen die langer meegaan. Het belangrijkste verschil is dat FMCG zich richt op snel bewegende producten, terwijl CPG langzamer verkopende producten omvat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard
3 min. lezen

SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard

Volgens een exclusief rapport van Reuters maakt Shein door wat wij in de branche een ‘reality check-moment’ noemen. De deal is deze: Shein overweegt zijn debuut te maken op de Londense beurs, maar er zit een addertje onder het gras. Ongelooflijk, hun huidige waardering van $ 50 miljard is ongeveer een kwart lager dan hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025
2 min. lezen

Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025

In een verklaring van CEO Sundar Pichai over de publicatie van de resultaten van Alphabet over Q4 2024 zei het bedrijf dat het van plan is om in 2025 ongeveer 75 miljard dollar aan kapitaaluitgaven uit te geven. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 32,3 miljard dollar die in 2023 werd uitgegeven […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid
4 min. lezen

Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid

Video-inhoud trekt de aandacht, we zien dit op vrijwel alle platforms. Reels domineren op Instagram, Facebook staat vol met video’s en zelfs YouTube, dat is gebouwd op video’s, heeft zijn Shorts. En tot slot komen we ze tegen in e-commerce bij het presenteren van producten. Het zakelijke netwerk LinkedIn meldde dat het aantal videokijkers jaar […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+