1 min. lezen

Wat is CPG?

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht. Dit zijn veel voorkomende consumentenproducten die worden verpakt en meestal worden verkocht in winkels, supermarkten of online winkels.

Typische voorbeelden van CPG-producten zijn voeding (bv. granen, dranken, zuivelproducten), cosmetica en persoonlijke verzorging (bv. zeep, shampoos, deodorants), huishoudelijke artikelen (bv. schoonmaakproducten, papierproducten), vrij verkrijgbare geneesmiddelen (bv. vitaminen, pijnstillers)…

Het belangrijkste kenmerk van CPG’s is dat het producten zijn die klanten regelmatig moeten kopen. In tegenstelling tot producten die langer meegaan, zoals elektronica of meubels, hebben CPG-producten een kortere levensduur en zijn ze relatief goedkoop.

De term wordt vaak verward met FMCG. CPG is een bredere term en omvat alle verpakte consumentengoederen, of het nu gaat om fast moving consumer goods (FMCG) of langzamer bewegende consumptiegoederen, zoals cosmetica of huishoudelijke artikelen die langer meegaan. Het belangrijkste verschil is dat FMCG zich richt op snel bewegende producten, terwijl CPG langzamer verkopende producten omvat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Betaalbare uitbreidingsoplossingen voor e-commerce voor kleine bedrijven
17 min. lezen

Betaalbare uitbreidingsoplossingen voor e-commerce voor kleine bedrijven

De digitale verschuiving in consumentengedrag heeft zowel kansen als urgentie gecreëerd voor kleine bedrijven die op zoek zijn naar groei. Traditionele uitbreidingsoplossingen voor kleine bedrijven vereisten vaak veel kapitaal en technische middelen. Het huidige e-commercelandschap heeft deze vergelijking fundamenteel veranderd en biedt geavanceerde platforms tegen toegankelijke prijzen met gestroomlijnde implementatieprocessen. Deze gids biedt praktische uitbreidingsoplossingen […]

Alexandra Bukovčanová Alexandra Bukovčanová
Chief Marketing Officer, Translata
Facebook vereenvoudigt video: alle inhoud wordt binnenkort reels
6 min. lezen

Facebook vereenvoudigt video: alle inhoud wordt binnenkort reels

Hier is een platformupdate die de manier waarop miljoenen mensen video’s delen gaat veranderen. Terwijl Facebook het maken van video’s vereenvoudigt, hebben ze zojuist aangekondigd dat in de komende maanden elke video die naar het platform wordt geüpload, automatisch een reel wordt. U hoeft niet meer te kiezen tussen formaten – het is nu allemaal […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+