1 min. lezen

Wat is betaling met QR-code?

QR-codebetaling is een mobiele betaalmethode waarbij transacties worden geïnitieerd door een QR-code te scannen met een smartphone. Deze codes, een afkorting van Quick Response-codes, slaan betalingsgerelateerde informatie op in een machinaal leesbaar formaat, waardoor snelle en veilige contactloze betalingen mogelijk zijn.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

QR-codebetaling is een mobiele betaalmethode waarbij transacties worden geïnitieerd door een QR-code te scannen met een smartphone. Deze codes, een afkorting van Quick Response-codes, slaan betalingsgerelateerde informatie op in een machinaal leesbaar formaat, waardoor snelle en veilige contactloze betalingen mogelijk zijn.

Er zijn twee hoofdbenaderingen:

  • Door de handelaar gepresenteerde QR-codes: De handelaar geeft een QR-code weer met betalingsgegevens. Klanten scannen het, voeren het bedrag in en bevestigen de transactie via hun mobiele portemonnee of app.
  • Door de klant gepresenteerde QR-codes: De klant genereert een QR-code vanuit zijn betalingsapp, die de handelaar scant om de betaling te verwerken.

Deze methode elimineert de noodzaak van traditionele infrastructuur zoals betaalterminals of kaarten en biedt voordelen zoals eenvoud, snelheid en lagere kosten voor bedrijven

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week
3 min. lezen

Praktische deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit volgende week

De langverwachte Balkan Ecommerce Summit 2025 is slechts enkele dagen verwijderd en zal Sofia op 29-30 april 2025 in Arena Sofia transformeren in het e-commercecentrum van de Balkanregio. Naarmate het evenement nadert, biedt deze Deelnemersgids voor Balkan Ecommerce Summit alles wat u moet weten om het meeste uit deze vooraanstaande digitale handelsbijeenkomst te halen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?
3 min. lezen

Instagram lanceert bewerkingen: wat biedt deze nieuwe videobewerkingstool?

Instagram heeft officieel Edits onthuld – zijn eigen videobewerkingstoepassing. Het zal vooral worden gewaardeerd door makers van inhoud en kleine merken die hun videoproductie willen opschalen. Dit is een directe reactie op de populaire CapCut-tool, die onder ByteDance valt. Hoe verschillen deze toepassingen en welk potentieel hebben ze voor e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Strategische marketingplanning: de 6 stappen naar zakelijk succes
13 min. lezen

Strategische marketingplanning: de 6 stappen naar zakelijk succes

Uit marketingonderzoek blijkt dat ongeveer 50-60% van de marketeers hun marketingstrategie formeel documenteert. Bedrijven onderschatten vaak marketingplanning, ook al is bewezen dat het hun kansen op succes (met meer dan 300%!) en ROI (met 60%!) verhoogt in vergelijking met bedrijven die niet plannen.  In dit artikel zullen we kijken naar de basisprincipes van planning in […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+