Een statistiek die helpt om de effectiviteit van de advertentiecampagnes te evalueren door de advertentie-uitgaven te bepalen in relatie tot de verkopen via die advertenties in termen van percentage.
Formule: ACoS = (advertentie-uitgaven/verkoopopbrengsten) × 100
Belangrijkste punten:
•Een lage ACoS is altijd beter dan een hoge, omdat het de effectiviteit van de campagne aantoont.
•Voornamelijk gebruikt in Amazon en andere marktplaatsreclames.
•Wordt gebruikt om de winstgevendheid van de advertentiecampagnes te bepalen.
•Het kan echter niet alleen worden gebruikt om de werkelijke winstgevendheid van het bedrijf te bepalen, omdat er geen andere kosten in zijn opgenomen.
Voorbeeld: Als u $ 20 uitgeeft aan advertenties en $ 100 aan verkopen genereert, is uw ACoS 20%.
Zakelijke toepassing: Om te helpen bij het identificeren van de beste biedtactieken, het vinden van de zoekwoorden die het meest effectief zijn en bij het aanpassen van het campagnebudget om het meeste uit de advertentie-uitgaven te halen.
Gerelateerde statistieken: ROAS (Return on Ad Spend) is het tegenovergestelde van ACoS (ROAS = Sales Revenue ÷ Ad Spend).