De gemiddelde tijd op de site is als een stopwatch voor websitebetrokkenheid. Het vertelt u hoe lang bezoekers gemiddeld rondhangen en uw webpagina’s verkennen tijdens een enkel bezoek. Deze statistiek geeft u een kijkje in hoe boeiend uw inhoud is en hoe goed uw site de aandacht van bezoekers vasthoudt. Een hogere gemiddelde tijd op de site betekent meestal dat bezoekers vinden wat ze nodig hebben en genieten van hun verblijf, terwijl een kortere tijd kan duiden op ruimte voor verbetering van de gebruikerservaring of de relevantie van de inhoud. Het is een cruciale graadmeter voor webmasters en marketeers om hun strategieën te verfijnen, de betrokkenheid te verbeteren en uiteindelijk een meer bevredigende online ervaring voor bezoekers te creëren.
YouTube, TikTok en Instagram zijn nu goed voor 60% van de productontdekking
Terwijl bedrijven 90% van de SEO-budgetten in Google investeren, zoeken hun klanten eigenlijk ergens anders. Uit een analyse van 1,5 miljard zoekopdrachten door bureau Rise at Seven blijkt dat Google nu slechts een aandeel van 34,5% in de totale zoekactiviteit heeft. De rest? YouTube, TikTok en Instagram.