AOV (Average Order Value) is een belangrijk getal voor e-commercebedrijven omdat het het gemiddelde bedrag meet dat klanten aan een enkele transactie uitgeven. Het is een belangrijke KPI (Key Performance Indicator) die organisaties in staat stelt het bestedingspatroon van hun consumenten beter te begrijpen, ontwikkelingsgebieden te identificeren en hun verkoopstrategie te optimaliseren. De gemiddelde orderwaarde wordt berekend door de totale bedrijfsomzet te delen door het aantal individuele orders. Als een winkel bijvoorbeeld € 10.000 omzet genereert en 100 bestellingen in één maand ontvangt, zou de AOV zijn: AOV = € 10.000 / 100 = € 100
Amazon heeft zojuist bewezen dat zomerwinkelen de winterverkoop kan verslaan. Het allereerste vierdaagse Prime-evenement van de retailgigant (8-11 juli) genereerde £ 2,08 miljard aan online uitgaven in het VK – bijna het dubbele van wat Black Friday in 2024 trok. Uit de cijfers blijkt dat consumenten nog steeds hongerig zijn naar grote kortingen.
Een Nederlands betalingsbedrijf is net gelanceerd in Hongarije, Slovenië en Tsjechië. Ze brengen hun betalingsplatform naar markten waar ze zakelijke kansen zien. Met al 250.000 klanten wil Mollie uitbreiden in heel Europa.
Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.