Het bouncepercentage is het percentage mensen dat een website verlaat na het lezen van slechts één pagina zonder interactie of naar extra sites te gaan. Het laat zien hoe interessant en relevant de eerste pagina is voor de eisen en verwachtingen van de bezoekers. Vaak betekent een hoog bouncepercentage dat bezoekers niet geïnteresseerd genoeg waren om in de buurt te blijven of niet hebben gevonden wat ze zochten. Om de gebruikerservaring te verbeteren, inhoud te optimaliseren en gebruikers aan te moedigen langer te blijven of dieper in de website te duiken, allemaal met als uiteindelijk doel de algehele betrokkenheid en conversieratio’s te verhogen, onderzoeken marketeers en webmasters bouncepercentages.
YouTube, TikTok en Instagram zijn nu goed voor 60% van de productontdekking
Terwijl bedrijven 90% van de SEO-budgetten in Google investeren, zoeken hun klanten eigenlijk ergens anders. Uit een analyse van 1,5 miljard zoekopdrachten door bureau Rise at Seven blijkt dat Google nu slechts een aandeel van 34,5% in de totale zoekactiviteit heeft. De rest? YouTube, TikTok en Instagram.