Het bouncepercentage is het percentage mensen dat een website verlaat na het lezen van slechts één pagina zonder interactie of naar extra sites te gaan. Het laat zien hoe interessant en relevant de eerste pagina is voor de eisen en verwachtingen van de bezoekers. Vaak betekent een hoog bouncepercentage dat bezoekers niet geïnteresseerd genoeg waren om in de buurt te blijven of niet hebben gevonden wat ze zochten. Om de gebruikerservaring te verbeteren, inhoud te optimaliseren en gebruikers aan te moedigen langer te blijven of dieper in de website te duiken, allemaal met als uiteindelijk doel de algehele betrokkenheid en conversieratio’s te verhogen, onderzoeken marketeers en webmasters bouncepercentages.
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]