1 min. lezen

Astroturfing

Astroturfing is een van de oneerlijke marketingpraktijken die worden gebruikt door sommige merken of merken die verschillende producten proberen te verkopen. Het is een tactiek waarbij de sponsor betaalt voor positieve reclame of promotie op verschillende online locaties.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Astroturfing is een van de oneerlijke marketingpraktijken die worden gebruikt door sommige merken of merken die verschillende producten proberen te verkopen. Het is een tactiek waarbij de sponsor betaalt voor positieve reclame of promotie op verschillende online locaties. Dit kunnen sociale netwerksites, discussieforums of verschillende blogs zijn die zijn opgezet met als enig doel het verspreiden van vals-positieve advertenties. Ogenschijnlijk natuurlijk ogende positieve recensies zijn het resultaat van consistent werk van professionals.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK
3 min. lezen

Amazon’s vierdaagse Prime-evenement verdubbelt Black Friday-verkopen in het VK

Amazon heeft zojuist bewezen dat zomerwinkelen de winterverkoop kan verslaan. Het allereerste vierdaagse Prime-evenement van de retailgigant (8-11 juli) genereerde £ 2,08 miljard aan online uitgaven in het VK – bijna het dubbele van wat Black Friday in 2024 trok. Uit de cijfers blijkt dat consumenten nog steeds hongerig zijn naar grote kortingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat
3 min. lezen

Shein verslaat Europa’s grootste modebedrijven met 48% groei, terwijl Asos ten onder gaat

Nieuwe gegevens tonen een enorme kloof in de Europese modedetailhandel. De omzet van Shein groeide met 31,6% op jaarbasis en bereikte alleen al in december 48%. Ondertussen bleven gevestigde merken als H&M vlak en crashte ASOS met 16,2%. De cijfers laten zien welke merken de strijd om Europese klanten aan het winnen zijn.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU