
Kwaliteit, consistentie en nabijheid blijken de hoekstenen te zijn van het opbouwen van loyaliteit. Ze wegen zelfs zwaarder dan aantrekkelijke aspecten als kortingen en koopjes. Vertrouwen in e-commerce overtreft al het andere.

Source: Intuit
Als u besluit om geschenken aan klanten te geven, zal dat zeker gebeuren
Mensen hebben de neiging om terug te geven wat ze van anderen hebben ontvangen. Ze reageren van nature positief op een geschenk, zelfs als ze er niet om hebben gevraagd. De relatie tussen de klant en het merk blijft sterk als de consument het gevoel heeft dat er een uitwisseling van waarde is – dat hij iets terugkrijgt voor zijn loyale gedrag.
31% van de consumenten vindt het belangrijk dat merken hen belonen met speciale aanbiedingen en kortingen. 64% van de 18-34-jarigen verwacht dat merken hen belonen met speciale aanbiedingen en kortingen (vergeleken met 53% in totaal).
Vertrouwen is geen holle frase
Identiteit in branding is belangrijk omdat het weerspiegelt hoe het merk zich identificeert met de klant. Consumenten geven de voorkeur aan merken die hun waarden weerspiegelen, waardoor ze het ongemak van een conflict tussen die waarden kunnen vermijden. Steeds vaker zullen mensen kiezen voor merken die aanvoelen als een weerspiegeling van zichzelf.
35% van de consumenten zegt dat het belangrijk is dat merken zich goed voelen. 23% van de 18-24-jarigen zegt dat het belangrijk is dat merken hun persoonlijke waarden weerspiegelen (vergeleken met 18% in het algemeen).
De uitgebreide enquête omvatte gegevens uit de VS, Canada, Australië en het VK.