2 min. lezen

Waarom is het belangrijk om experts te citeren bij het schrijven van blogs?

De huidige marktsituatie is niet de meest rooskleurige dankzij het gebruik van AI voor copywriters. Elk bedrijf zal twee keer nadenken of het de moeite waard is om te investeren in kwaliteitsteksten van een expert of dat AI-gegenereerde teksten voldoende zijn.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Waarom is het belangrijk om experts te citeren bij het schrijven van blogs?
Bron: Depositphotos

Om in de schijnwerpers te blijven staan, heeft het vak een bovenbouw nodig in de vorm van iets wat AI nog niet kan bieden. Wat is dat? Het zijn eerlijke citaten van gerespecteerde experts in het veld die de tekst een stempel van geloofwaardigheid geven en deze verheffen boven de massa van conventionele lichte blogs.

Ben je gevraagd om een interessant stuk tekst te schrijven?

Het schrijven van een lange verklaring over welk onderwerp dan ook is geen probleem voor de AI. Maar het kan interessant zijn om bijvoorbeeld een blog over speelgoed te maken, die niet alleen een saaie reeks regels is om de ruimte te vullen. Neem contact op met een psycholoog, een opvoeder en een specifieke moeder en breng informatie in de wereld die authentiek en oprecht is en een specifieke boodschap heeft.

Schrijf je een blog voor een bedrijf dat fotovoltaïsche panelen verkoopt? Neem contact op met een eco-activist of een energie-expert, zodat u niet alleen rechtstreeks met de verkoper kunt praten, maar ook met een specifieke tevreden klant. Dit kost natuurlijk meer tijd en moeite. Maar dat is een belasting op kwaliteit om rekening mee te houden. AI’s droge berekening van de voordelen van het installeren van fotovoltaïsche panelen zal plotseling ontoereikend zijn in vergelijking met uw tekst.

Het lijkt erop dat het heden verlangt naar een terugkeer naar eerlijke journalistiek, toen de redacteur het veld in ging, persoonlijk contact had met de respondenten en zijn informatie uit de eerste hand kreeg, niet van Google. Lichte tekst wordt overgelaten aan artificiële intelligentie, maar ‘live’ statements blijven ons domein, in ieder geval voor een tijdje.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De rol van personalisatie in contentmarketing
10 min. lezen

De rol van personalisatie in contentmarketing

Personalisatie in e-commerce contentmarketing is naar voren gekomen als een krachtige strategie om de aandacht te trekken, betrokkenheid te stimuleren en loyaliteit te bevorderen. Maar naast de praktische voordelen maakt personalisatie diep gebruik van de consumentenpsychologie, waarbij gebruik wordt gemaakt van menselijk gedrag en cognitieve vooroordelen om betekenisvolle ervaringen te creëren die converteren.

Sarah Pokorna Sarah Pokorna
SEO Manager, WhitePress Publishing LTD
Artikel lezen
Strategieën voor contentlokalisatie voor wereldwijde e-commerce
27 min. lezen

Strategieën voor contentlokalisatie voor wereldwijde e-commerce

Contentlokalisatie zorgt ervoor dat bedrijven 3x meer kans hebben om de wereldwijde verkoop te verhogen, gebaseerd op een onderzoek uit 2024 van Common Sense Advisory. We laten u vijf praktische lokalisatiemethoden zien die op dit moment werken in wereldwijde e-commerce. Deze methoden zijn gericht op vertaalkwaliteit, culturele aanpassing en marktspecifieke SEO – drie factoren die […]

Alexandra Bukovčanová Alexandra Bukovčanová
Chief Marketing Officer, Translata
Artikel lezen
Copywriting versus het schrijven van inhoud
3 min. lezen

Copywriting versus het schrijven van inhoud

Elk e-commercebedrijf moet de verschillen begrijpen tussen copywriting en het schrijven van inhoud. Hoewel ze verschillende toepassingen hebben en verschillende strategieën toepassen, zijn beide essentieel bij het aantrekken en betrekken van klanten. In dit artikel worden de verschillen tussen deze schrijfstijlen uitgelegd om u te helpen betere marketingbeslissingen te nemen.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+