Uit de analyse bleek dat er een substantiële correlatie bestaat tussen de talentdoelstellingen van bedrijven en de algehele gezondheid, die fysiek, mentaal, sociaal en financieel welzijn omvat. Bedrijven die actie ondernemen om het welzijn van werknemers te verhogen, mogen een hogere werktevredenheid, loyaliteit, betrokkenheid en output verwachten. Deze gegevens kunnen HR-teams helpen bij het ontwerpen van volledige initiatieven die alle aspecten van het welzijn van werknemers bestrijken.
Bedrijven moeten zich concentreren op de belangrijkste elementen van de werknemerservaring als ze op de juiste manier zorgzaamheid willen tonen:
1. Professionele ontwikkeling en onderwijs2. Ontworpen werk3. Sociale en ondersteunende beschavingen4. Evenwicht tussen werk en privéleven en flexibiliteit5. Wellness-programma’s en voordelen
Door deze problemen aan te pakken, kan HR omstandigheden creëren waarin medewerkers zich succesvoller, gewaardeerd en ergens deel van voelen.
Volgens de enquête gaat het welzijn van werknemers verder dan minimumloon en veiligheidsmaatregelen. Het betekent waardering voor de inspanningen van medewerkers en hun verschillende behoeften als mensen. Cruciaal is dat bedrijven niet foutloos hoeven te zijn in hun levering van hun producten; Medewerkers waarderen de meeste consistentie in inspanningen.
Om het algemene welzijn van werknemers te verbeteren, moeten HR-experts nadenken over het opnemen van zowel officiële (zoals flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden) als informele activiteiten (zoals managers die sporadische teamlunches organiseren). Deze aanpak kan zorgen voor andere positieve talentresultaten en meer werkgeluk.De studie onderstreept ook de noodzaak om de behandelingsbenaderingen aan te passen aan de verschillende personeelsvereisten. HR moet flexibele programma’s creëren die aantrekkelijk zijn voor veel “personeelsbestand” binnen één bedrijf, aangezien werkplekken gevarieerder worden in termen van decennia, races en gezinssituaties.
Hoewel de huidige statistieken een kleine stijging laten zien in de algemene werktevredenheid en de loyaliteit van werknemers, zijn beide indicatoren nog steeds historisch laag. Dit benadrukt hoezeer bedrijven nog steeds zorg-eerst-initiatieven topprioriteit moeten geven. Bedrijven die de zorg voor hun personeel de eerste prioriteit geven, kunnen helpen om de algemene gezondheid van hun personeel te herstellen en ook om alarmerende trends aan te pakken, waaronder een lagere tevredenheid onder jongere generaties.
Effectief talentmanagement vereist eindelijk een cultuur waarin zorg voorop staat. Effectieve uitingen van zorg in alle facetten van de werknemerservaring zullen HR-teams helpen voordelen te verwachten op het gebied van gezondheid, loyaliteit en productiviteit van werknemers. Door zorg topprioriteit te geven, kunnen bedrijven een werkomgeving creëren die zowel de werknemers als het bedrijf ten goede komt, waardoor succes en tevredenheid op de lange termijn voor iedereen worden bevorderd.