We hebben onlangs gemeld dat Instagram zich zou concentreren op inhoud die via berichten wordt gedeeld. Vorige week kondigde Instagram officieel wijzigingen aan in zijn statistieken en prioriteiten.
De nieuwe aanpak van Instagram is gebaseerd op de overtuiging dat bereik een nauwkeurigere maatstaf is voor het succes van een maker op het platform. Als onderdeel van deze wijziging heeft Instagram aangekondigd dat weergaven de primaire maatstaf zullen zijn voor alle inhoudsformaten, waaronder reels, live video’s, foto’s, carrousels en verhalen. Deze uniforme metriek is bedoeld om een duidelijker en consistenter inzicht te geven in de prestaties van inhoud.
Weergaven vervangen verschillende andere statistieken in het gedeelte Statistieken, zoals speeltijden, accountbereik, accountbetrokkenheid, interacties en kijktijd. Bovendien worden herhaalde inhoudsweergaven op dezelfde manier geteld als weergaven en herhalingen voor Reels, waardoor het totale aantal weergaven mogelijk toeneemt en betrokkenheid wordt vastgelegd.
Reels Plays worden hernoemd naar Views. Weergaven worden de belangrijkste maatstaf voor andere indelingen, zoals foto’s, carrousels en verhalen.
Het einde van nepvolgers?
Deze trend wordt gedreven door veranderingen in gebruikersgedrag en de invloed van algoritmen. Momenteel wordt meer dan de helft van de berichten die worden getoond vanuit profielen die een gebruiker niet volgt , aanbevolen door AI. Dit vermindert het belang van het aantal volgers, aangezien inhoud die gebruikers interesseert steeds meer wordt bepaald door algoritmen in plaats van door hun eigen selectie van te volgen profielen.
Gebruikers veranderen ook de manier waarop ze omgaan met inhoud – ze vertrouwen meer op algoritmische feeds om nieuwe berichten te ontdekken en delen inhoud via directe berichten in plaats van deze leuk te vinden. Als gevolg hiervan wordt de Send-statistiek belangrijker, zoals uitgelegd door Instagram-hoofd Adam Mosseri.
De verandering weerspiegelt een groeiende trend van het delen van privé-inhoud in plaats van publieke betrokkenheid.
Voor makers betekent dit dat het essentieel is om zich te concentreren op het maximaliseren van het bereik en het aantal weergaven. Hoewel traditionele statistieken zoals het aantal volgers en likes nog steeds hun plaats hebben, zijn ze niet langer de belangrijkste indicatoren van succes. In plaats daarvan moeten makers zich aanpassen aan de verschuiving die de nadruk legt op het vergroten van het bereik van hun inhoud en het aanmoedigen van meer weergaven.