2 min. lezen

Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert

Nu we halverwege de UEFA Euro 2024 zijn, maken voetbalfans zich op voor een zomer vol plezier en uitgaven.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert
Bron: Depositphotos

Uit een recente BRC-enquête bleek:

  • 13% van ons zal onze uitgaven voor kruidenierswaren, bier, wijn en sterke drank verhogen
  • 9% zal bijeenkomsten organiseren of bijwonen met vrienden en familie om de wedstrijden te bekijken
  • 6% koopt een nieuwe tv of elektronisch apparaat om de actie bij te houden.

Volgens Kris Hamer, beleidsdirecteur BRC, “kunnen Britse retailers een hattrick scoren” met kruidenierswaren, elektronica en officiële merchandise.

In een afzonderlijke studie van VoucherCode en GlobalData werd gekeken naar de impact van Euro 2024 op de Britse economie. Uit het onderzoek bleek dat 35,4 miljoen van ons het toernooi vanuit huis, pubs en restaurants zullen bekijken, waarbij 30,7 miljoen mensen ten minste één wedstrijd met het Engelse team zullen bekijken.

Source: Euronews.com

Het rapport schat dat Euro 2024 £ 2,75 miljard zal toevoegen aan de Britse economie met hogere uitgaven voor de verkoop van eten en drinken, elektronica, souvenirs, tuinkoken en meer. De helft hiervan zal gaan naar eten en drinken, £ 1.67 miljard.

In termen van dranken is bier de duidelijke winnaar met 82 miljoen pinten die naar verwachting tijdens het toernooi zullen worden geconsumeerd . Wijn en Aperol Spritzes zullen ook populair zijn.

Het toernooi stimuleert niet alleen de uitgaven in het VK, maar ook in andere Europese landen. Uit onderzoek van GfK x NielsenIQ bleek dat er dit jaar 110.000 extra tv’s zijn verkocht in Frankrijk vanwege het EK van de UEFA en de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Na de kwalificatie van Turkije voor het EK is de verkoop van grootbeeld-tv’s in het land sterk toegenomen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+