2 min. lezen

Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert

Nu we halverwege de UEFA Euro 2024 zijn, maken voetbalfans zich op voor een zomer vol plezier en uitgaven.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert
Bron: Depositphotos

Uit een recente BRC-enquête bleek:

  • 13% van ons zal onze uitgaven voor kruidenierswaren, bier, wijn en sterke drank verhogen
  • 9% zal bijeenkomsten organiseren of bijwonen met vrienden en familie om de wedstrijden te bekijken
  • 6% koopt een nieuwe tv of elektronisch apparaat om de actie bij te houden.

Volgens Kris Hamer, beleidsdirecteur BRC, “kunnen Britse retailers een hattrick scoren” met kruidenierswaren, elektronica en officiële merchandise.

In een afzonderlijke studie van VoucherCode en GlobalData werd gekeken naar de impact van Euro 2024 op de Britse economie. Uit het onderzoek bleek dat 35,4 miljoen van ons het toernooi vanuit huis, pubs en restaurants zullen bekijken, waarbij 30,7 miljoen mensen ten minste één wedstrijd met het Engelse team zullen bekijken.

Source: Euronews.com

Het rapport schat dat Euro 2024 £ 2,75 miljard zal toevoegen aan de Britse economie met hogere uitgaven voor de verkoop van eten en drinken, elektronica, souvenirs, tuinkoken en meer. De helft hiervan zal gaan naar eten en drinken, £ 1.67 miljard.

In termen van dranken is bier de duidelijke winnaar met 82 miljoen pinten die naar verwachting tijdens het toernooi zullen worden geconsumeerd . Wijn en Aperol Spritzes zullen ook populair zijn.

Het toernooi stimuleert niet alleen de uitgaven in het VK, maar ook in andere Europese landen. Uit onderzoek van GfK x NielsenIQ bleek dat er dit jaar 110.000 extra tv’s zijn verkocht in Frankrijk vanwege het EK van de UEFA en de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Na de kwalificatie van Turkije voor het EK is de verkoop van grootbeeld-tv’s in het land sterk toegenomen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU