2 min. lezen

Verhoog de prestatiescore van je TikTok-winkel met nieuwe categoriebenchmarks

Met ingang van gisteren, 13 maart 2025, heeft TikTok een grote update van zijn Shop Performance Score-systeem voltooid. De nieuwe aanpak vergelijkt nu de prestaties van uw verkoper met andere verkopers in dezelfde productvermeldingscategorie, in plaats van met de marktplaats als geheel.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Verhoog de prestatiescore van je TikTok-winkel met nieuwe categoriebenchmarks
Bron: Depositphotos

Belangrijke wijzigingen beschreven

De verandering betekent dat “uw score wordt vergeleken met andere verkopers in uw productvermeldingscategorie, in plaats van de hele markt, om u te helpen een nauwkeuriger beeld en nuttige tips met betrekking tot uw bedrijf te krijgen.”

De stappen in het implementatieproces zijn als volgt:

  • Elke Shop Performance Score (SPS) -statistiek wordt nu vergeleken met benchmarks die relevant zijn voor uw specifieke productcategorie
  • De productcategorie met de meest geleverde bestellingen in de afgelopen negentig dagen dient als benchmark
  • Sommige verkopers kunnen veranderingen in hun algehele SPS waarnemen als gevolg van deze aanpassing

Implicaties voor verkopers

Verkopers hoeven niets te doen; De overgang gebeurt vanzelf. Deze nieuwe categoriespecifieke benchmarks worden sinds gisteren, 13 maart 2025, al gebruikt in je Shop Performance Score-berekeningen.

Ga gewoon naar je Shop Performance-dashboard in het TikTok Seller Center om de meest recente berekeningsdetails te zien.

TikTok Shop launch product listing category-based benchmarks

Source: seller-uk.tiktok.com

Met betrekking tot de prestatiebeoordeling van de winkel

Voor degenen die niet bekend zijn met het idee, de Shop Performance Score is een hulpmiddel dat winkeleigenaren helpt bij het evalueren en verbeteren van hun vermogen om met klanten om te gaan en hen als loyale klanten te behouden.

De Star Shop-badge, toegang tot affiliate marketing, campagnes, medegefinancierde gratis verzending, live weggeefacties en verbeterde zichtbaarheid voor potentiële klanten zijn slechts enkele voordelen die gepaard gaan met het behalen van een ‘Goed’ of hogere beoordeling.

Winkels die in de afgelopen 90 dagen ten minste 30 bestellingen hebben voltooid en geen bestellingen hebben die als frauduleus zijn gemarkeerd, komen in aanmerking voor de score.

Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van het TikTok Shop Seller Centre, dat alle details over deze wijzigingen bevat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+