
Belangrijke wijzigingen beschreven
De verandering betekent dat “uw score wordt vergeleken met andere verkopers in uw productvermeldingscategorie, in plaats van de hele markt, om u te helpen een nauwkeuriger beeld en nuttige tips met betrekking tot uw bedrijf te krijgen.”
De stappen in het implementatieproces zijn als volgt:
- Elke Shop Performance Score (SPS) -statistiek wordt nu vergeleken met benchmarks die relevant zijn voor uw specifieke productcategorie
- De productcategorie met de meest geleverde bestellingen in de afgelopen negentig dagen dient als benchmark
- Sommige verkopers kunnen veranderingen in hun algehele SPS waarnemen als gevolg van deze aanpassing
Implicaties voor verkopers
Verkopers hoeven niets te doen; De overgang gebeurt vanzelf. Deze nieuwe categoriespecifieke benchmarks worden sinds gisteren, 13 maart 2025, al gebruikt in je Shop Performance Score-berekeningen.
Ga gewoon naar je Shop Performance-dashboard in het TikTok Seller Center om de meest recente berekeningsdetails te zien.

Source: seller-uk.tiktok.com
Met betrekking tot de prestatiebeoordeling van de winkel
Voor degenen die niet bekend zijn met het idee, de Shop Performance Score is een hulpmiddel dat winkeleigenaren helpt bij het evalueren en verbeteren van hun vermogen om met klanten om te gaan en hen als loyale klanten te behouden.
De Star Shop-badge, toegang tot affiliate marketing, campagnes, medegefinancierde gratis verzending, live weggeefacties en verbeterde zichtbaarheid voor potentiële klanten zijn slechts enkele voordelen die gepaard gaan met het behalen van een ‘Goed’ of hogere beoordeling.
Winkels die in de afgelopen 90 dagen ten minste 30 bestellingen hebben voltooid en geen bestellingen hebben die als frauduleus zijn gemarkeerd, komen in aanmerking voor de score.
Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van het TikTok Shop Seller Centre, dat alle details over deze wijzigingen bevat.