Volgens het rapport kunnen onvervulde verwachtingen over beveiliging, betalingsbetrouwbaarheid en app-stabiliteit conversies van mobiele handel voorkomen. ‘De impact van mobiele prestaties op het genereren van consumentenvertrouwen’, benadrukt het nieuwe mobiele benchmarkrapport een aantal belangrijke inzichten:
- Hoewel het aantal mobiele aankopen nog steeds laag is, is het gebruik van smartphones met 20% gestegen ten opzichte van 2023.
- Terwijl 69% van de consumenten hoogwaardige artikelen op mobiel onderzoekt, worden de meeste aankopen op desktop gedaan. Tot 10% van de mobiele winkelwagentjes laat zichzelf meer in de steek dan die van desktops.
- Van de gebruikers heeft een opmerkelijke 45% problemen ondervonden bij het kopen op mobiel, waardoor 51% stopt met het gebruik van hun apparaat. Bovendien zou 55% afzien van aankopen van drie tot vijf minuten.
- Slechts 17% van de respondenten heeft er vertrouwen in om aanzienlijke mobiele aankopen te doen, met slechts £ 250 comfortabel. Voor aankopen onder de £ 50 stijgt deze statistiek tot slechts 59%.
- Fouten die fouten of belemmeringen veroorzaken (43%), gevolgd door een gebrek aan tools in vergelijking met desktop (33%).
- Bezorgdheid over de veiligheid (25%) zijn de belangrijkste redenen voor mobiel wantrouwen.
“Bedrijven vinden het duidelijk kostbaar wanneer het toenemende smartphonegebruik resulteert in lage conversies voor mobiele handel”, zegt Global VP en Head of Travel & Hospitality Strategy bij Quantum Metric Danielle Harvey
Strategische uitgaven, met name in de aanloop naar Black Friday en Cyber Monday, kunnen echter consumentenproblemen oplossen en het werkelijke potentieel van mobiel vrijmaken.
Bedrijven kunnen het potentieel van mobiel omzetten in winst door datagestuurde inzichten te gebruiken om meer inzicht te krijgen in mobiele klantreizen, op maat gemaakte ervaringen te bieden en beveiliging te ondersteunen.