Vanwege het ongunstige weer en het gemak van online bezorging kiezen consumenten er deze kerst voor om vanuit huis te winkelen, waardoor online winkelen de norm wordt. Terwijl de aankopen in de winkel jaar op jaar met 2% zijn gedaald, zijn de online uitgaven met 4% gestegen, wat wijst op een opmerkelijke stijging van de e-commerceverkoop.
Verwacht wordt dat deze trend tot het einde van het jaar zal aanhouden en een groter deel van de koopkracht van de consument zal verwerven.
Tweedehands winkelen is een populaire trend aan het worden, en ook duurzaam winkelen wordt steeds populairder. Britten kunnen nu hun favoriete modeartikelen kopen voor een fractie van de prijs dankzij deze verandering, die ook de impact op het milieu vermindert en een uitstekende waarde biedt.
Een stijging van 21% in de totale verkoop werd ontdekt nadat transacties op tweedehands online marktplaatsen werden geanalyseerd. Jongere generaties en generaties van middelbare leeftijd gebruiken deze kanalen ook om deals te vinden.