2 min. lezen

TikTok’s nieuwe deal met Amazon zal de manier veranderen waarop je in apps winkelt

Het sociale netwerk TikTok heeft een grote stap gezet om zijn online winkelen te verbeteren door een baanbrekende relatie met Amazon aan te kondigen. Het doel van deze samenwerking is om winkelen voor TikTok-gebruikers gemakkelijker te maken door ze rechtstreeks in de app dingen van Amazon te laten kopen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok’s nieuwe deal met Amazon zal de manier veranderen waarop je in apps winkelt
Bron: Depositphotos

Belangrijke onderdelen van de integratie

1. Eenvoudig Amazon-winkelen in de app

2. Een eenmalige, veilige link tussen sociale netwerken TikTok en Amazon-accounts

3. TikTok-vermeldingen tonen realtime prijzen, geschiktheid voor Prime-lidmaatschap en aankomstschattingen

TikTok’s nieuwste poging om in-app-commerce te stimuleren, is de relatie. Deze trend is snel gegroeid in plaatsen als China, maar is nog niet veel aangeslagen in westerse landen.

Omgeving: Industrie

Amazon werkt op dezelfde manier samen met andere sociale netwerken, zoals Meta en Snapchat. Er wordt gezegd dat Pinterest deze trend volgt, maar er is geen openbare aankondiging gedaan.

Mogelijke problemen

Mensen in de VS kijken altijd goed naar TikTok omdat ze denken dat het banden heeft met de Chinese overheid. Sommige gebruikers aarzelen misschien om hun Amazon-accounts te koppelen omdat ze bang zijn dat hun informatie zal worden gedeeld.

Hoe TikTok werkt

De app hoopt dat het gebruiksgemak ervoor zorgt dat mensen zich geen zorgen hoeven te maken over het gebruik ervan. Door winkelen gemakkelijk te maken, wil het sociale netwerk TikTok de manier waarop gebruikers handelen veranderen en ervoor zorgen dat meer mensen dingen kopen in de app.

Wat betekent dit voor online winkelen?

Deze relatie laat zien dat sociale media en online winkelen steeds meer met elkaar verbonden raken, wat de manier kan veranderen waarop mensen online dingen vinden en kopen.

Nu social commerce voortdurend verandert, zou deze TikTok-Amazon-combinatie de standaard kunnen worden voor hoe sociale media-apps moeten werken met winkelen.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Artikel lezen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd
3 min. lezen

Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd

Slechts 26% van de klanten beoordeelt digitale ervaringen als uitstekend. Wat kan er gedaan worden? Vorig jaar was er een golf van nieuws over uniforme data en generatieve AI, die beide het potentieel hebben om de klantervaring te transformeren. Waarom mislukt personalisatie vaak? En wat onderscheidt marktleiders van andere bedrijven? Het Adobe Digital Trends 2024-rapport […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+