2 min. lezen

TikTok’s nieuwe deal met Amazon zal de manier veranderen waarop je in apps winkelt

Het sociale netwerk TikTok heeft een grote stap gezet om zijn online winkelen te verbeteren door een baanbrekende relatie met Amazon aan te kondigen. Het doel van deze samenwerking is om winkelen voor TikTok-gebruikers gemakkelijker te maken door ze rechtstreeks in de app dingen van Amazon te laten kopen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok’s nieuwe deal met Amazon zal de manier veranderen waarop je in apps winkelt
Bron: Depositphotos

Belangrijke onderdelen van de integratie

1. Eenvoudig Amazon-winkelen in de app

2. Een eenmalige, veilige link tussen sociale netwerken TikTok en Amazon-accounts

3. TikTok-vermeldingen tonen realtime prijzen, geschiktheid voor Prime-lidmaatschap en aankomstschattingen

TikTok’s nieuwste poging om in-app-commerce te stimuleren, is de relatie. Deze trend is snel gegroeid in plaatsen als China, maar is nog niet veel aangeslagen in westerse landen.

Omgeving: Industrie

Amazon werkt op dezelfde manier samen met andere sociale netwerken, zoals Meta en Snapchat. Er wordt gezegd dat Pinterest deze trend volgt, maar er is geen openbare aankondiging gedaan.

Mogelijke problemen

Mensen in de VS kijken altijd goed naar TikTok omdat ze denken dat het banden heeft met de Chinese overheid. Sommige gebruikers aarzelen misschien om hun Amazon-accounts te koppelen omdat ze bang zijn dat hun informatie zal worden gedeeld.

Hoe TikTok werkt

De app hoopt dat het gebruiksgemak ervoor zorgt dat mensen zich geen zorgen hoeven te maken over het gebruik ervan. Door winkelen gemakkelijk te maken, wil het sociale netwerk TikTok de manier waarop gebruikers handelen veranderen en ervoor zorgen dat meer mensen dingen kopen in de app.

Wat betekent dit voor online winkelen?

Deze relatie laat zien dat sociale media en online winkelen steeds meer met elkaar verbonden raken, wat de manier kan veranderen waarop mensen online dingen vinden en kopen.

Nu social commerce voortdurend verandert, zou deze TikTok-Amazon-combinatie de standaard kunnen worden voor hoe sociale media-apps moeten werken met winkelen.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+