2 min. lezen

TikTok wonť belonen likes In Europa hield Brussel niet van zijn verslavende karakter

De vrijwillige belofte van TikTok om te stoppen met het uitvoeren van zijn TikHub Lite Rewards-programma in de EU-27-landen is aangenomen door de Europese Commissie Beginnend in Spanje en Frankrijk, had het bedrijf dit programma voor het eerst geïntroduceerd als onderdeel van een aangepaste vorm van het sociale netwerk TikTok Lite.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok wonť belonen likes In Europa hield Brussel niet van zijn verslavende karakter
Bron: Depositphotos

Door verschillende taken uit te voeren, waaronder het bekijken van video’s, het beoordelen van inhoud, het volgen van makers, het verzenden van app-uitnodigingen en andere activiteiten, konden gebruikers met het beloningssysteem punten verzamelen.

De Commissie heeft het beloningsprogramma onder nauwlettend toezicht onderzocht omdat het werd ingevoerd zonder een voorafgaande uitgebreide risicoanalyse, met name met betrekking tot de mogelijkheid om op beloning gebaseerd gedrag te creëren. Voor jonge mensen, die vatbaarder zouden kunnen zijn voor dergelijke eigenschappen, was dit bijzonder lastig.

Grote platforms zijn op grond van de Digital Services Act (DSA) verplicht om alle risico’s te evalueren en de Commissie op de hoogte te stellen voordat ze nieuwe functies introduceren die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op systemische gevaren. Aangezien dit niet gebeurde, koos de Europese Commissie er op 22 april voor om een officieel onderzoek te starten naar de exploitant van TikTok. Twee dagen later vertelde TikTok de Commissie dat het het initiatief vrijwillig zou opschorten.

De toezichthouder keurde deze belofte goed, dus elk gedrag ertegen zou onmiddellijk in strijd zijn met de DSA en kan leiden tot sancties. Met deze aanvaarding komt een einde aan de officiële procedures die ook eind april zijn gestart.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De nieuwe verkoperstools van Google vergroten de ondersteuning voor het piekverkoopseizoen
3 min. lezen

De nieuwe verkoperstools van Google vergroten de ondersteuning voor het piekverkoopseizoen

Black Friday en Kerstmis staan voor de deur. Met het naderende winkelseizoen rolt Google verschillende belangrijke updates uit die zijn ontworpen om het succes te maximaliseren. De nieuwe verkoperstools van Google in Google Merchant Center en Google Ads zijn ontworpen om verkopers actuele informatie te bieden, de automatisering te verbeteren en marketingstrategieën te optimaliseren.

Artikel lezen
Instagram Music Profiles: nieuwe marketingmogelijkheden
3 min. lezen

Instagram Music Profiles: nieuwe marketingmogelijkheden

Instagram heeft een nieuwe functie gelanceerd waarmee gebruikers muziek aan hun profielen kunnen toevoegen, waardoor nieuwe wegen worden geopend voor e-commerce en merkbetrokkenheid. Deze Instagram-muziekprofielen zijn bedoeld om de manier waarop bedrijven omgaan met hun publiek op het platform te transformeren.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+