2 min. lezen

TikTok-winkel in Spanje laat opmerkelijke resultaten zien

Zoals gemeld door ecommerce-news.es, zou TikTok Shop in het eerste jaar van zijn werking, slechts twee maanden na de lancering, 500 miljoen euro aan inkomsten kunnen behalen in Spanje als het het succes in het Verenigd Koninkrijk repliceert.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok-winkel in Spanje laat opmerkelijke resultaten zien
Bron: Depositphotos

TikTok-winkel in Spanje: belangrijkste bevindingen

TikTok is het op drie na populairste sociale netwerk van het land geworden omdat het elke maand 20 miljoen gebruikers bereikt. Het e-commerceplatform TikTok Shop is sinds de lancering in 2021 het snelst groeiende platform in het VK geworden, terwijl fast moving consumer goods meer dan 20% van de Britse aankopen op het platform uitmaken.

Het platform krijgt positieve feedback van 50% van de gebruikers die het gemakkelijk te gebruiken vinden en 40% die van het eenvoudige betalingssysteem houden. Het platform stelt gebruikers in staat om nieuwe merken te vinden via hun platform, en 83% van de gebruikers laat TikTok hun koopkeuzes beïnvloeden. Bovendien ontdekt 70% van de gebruikers nieuwe merken via het platform.

Verrassende demografie

De meest verrassende bevinding is dat:

  • Generatie X is goed voor 44% van de uitgaven
  • Generatie Y draagt 33% bij
  • Generatie Z slechts 15,3%
  • Vrouwen leiden winkelactiviteiten met 60%
  • Producten voor persoonlijke verzorging zijn met 40% de beste keuze
  • Voeding staat op de tweede plaats, met 26% in het Spaanse consumentengedrag

Voedsel staat op de tweede plaats van meest populaire categorieën in Spanje, terwijl het niet tot de topcategorieën in andere Europese landen behoort.

De meest populaire winkeldag vindt plaats op woensdag, aangezien de verkoop in deze periode 24% bereikt. De winkelregio Catalonië leidt de markt met 19% van de totale aankopen, gevolgd door Andalusië.

Groei-indicatoren

Het platform heeft een sterk potentieel om nieuwe klanten aan te trekken, omdat 17% van de TikTok Shop-gebruikers volledig nieuw is in e-commerce.

De Spaanse e-commercemarkt kende het afgelopen jaar een groei van 18%, die nu 6,6% van de totale omzet uitmaakt.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+