2 min. lezen

TikTok-winkel gaat deze zomer live in continentaal Europa

TikTok rolt door onze aandachtsspanne, onze tijd en nu rolt het door onze portemonnee. Het beproefde concept van rechtstreekse verkoop via het sociale netwerk staat op het punt naar het vasteland van Europa te komen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok-winkel gaat deze zomer live in continentaal Europa
Bron: Depositphotos

TikTok Shop, dat al actief is in verschillende Aziatische landen, het VK en de VS, plant verdere uitbreiding naar Europa en Mexico. Hoewel het nieuws over de uitbreiding niet officieel is, werd de eerste informatie gedragen door de South China Morning Post en online mediakanaal Ecommerce News citeerde andere anonieme bronnen. Daarnaast is TikTok begonnen met het uitnodigen van handelaren in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje voor bètatests.

De lancering wordt deze zomer verwacht.

In een poging om zijn winst te vergroten, is het een logische stap voor socialemediabedrijven om een e-commerceplatform te creëren. Hiermee versterken ze hun positie in het digitale ecosysteem en dragen ze bij aan de groei van online commerce. De populariteit en het hoge verkeer spelen TikTok in de kaart, zoals we al in verschillende artikelen hebben gemeld.

Ondanks aanvankelijke vertragingen als gevolg van teleurstellende resultaten in het Verenigd Koninkrijk, beproeft TikTok Shop zijn geluk elders. Met de nieuwe toevoegingen zal het platform nu in 13 landen actief zijn. Het streeft ernaar om dit jaar $ 50 miljard aan bruto handelswaarde (GMV) te bereiken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+