
TikTok Shop, dat al actief is in verschillende Aziatische landen, het VK en de VS, plant verdere uitbreiding naar Europa en Mexico. Hoewel het nieuws over de uitbreiding niet officieel is, werd de eerste informatie gedragen door de South China Morning Post en online mediakanaal Ecommerce News citeerde andere anonieme bronnen. Daarnaast is TikTok begonnen met het uitnodigen van handelaren in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje voor bètatests.
De lancering wordt deze zomer verwacht.
In een poging om zijn winst te vergroten, is het een logische stap voor socialemediabedrijven om een e-commerceplatform te creëren. Hiermee versterken ze hun positie in het digitale ecosysteem en dragen ze bij aan de groei van online commerce. De populariteit en het hoge verkeer spelen TikTok in de kaart, zoals we al in verschillende artikelen hebben gemeld.
Ondanks aanvankelijke vertragingen als gevolg van teleurstellende resultaten in het Verenigd Koninkrijk, beproeft TikTok Shop zijn geluk elders. Met de nieuwe toevoegingen zal het platform nu in 13 landen actief zijn. Het streeft ernaar om dit jaar $ 50 miljard aan bruto handelswaarde (GMV) te bereiken.