3 min. lezen

TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop

TikTok breidt zijn advertentiemogelijkheden uit door een nieuwe TikTok Search Ads Campaign-functie te lanceren. Het doel is om gebruikers met een grote kans op het doen van een aankoop te bereiken via zoekresultaten binnen de TikTok-app. Steeds meer mensen gebruiken sociale platforms om naar producten te zoeken in plaats van traditionele zoekmachines. TikTok wil adverteerders in staat stellen om gebruikers precies te targeten wanneer ze actief op zoek zijn naar informatie.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop
Bron: Depositphotos

Met de TikTok-campagne voor zoekadvertenties kunnen merken op trefwoorden gebaseerde advertenties rechtstreeks in de zoekresultaten van de app plaatsen. Dit geeft profielen meer controle over hoe hun advertenties worden weergegeven en biedt nieuwe targetingmogelijkheden. In tegenstelling tot traditionele advertenties in de hoofdfeed, zijn deze advertenties specifiek ontworpen voor gebruikers die opzettelijk op zoek zijn naar inhoud. Dit stelt merken in staat om gebruikers te bereiken op een cruciaal besluitvormingspunt.

Hoe het werkt

Gebruikers klikken op het vergrootglas in het gedeelte “Voor jou” en voeren een zoekopdracht in, die leidt naar een pagina met zoekresultaten. Advertenties verschijnen nu tussen deze resultaten, waardoor het voor gebruikers gemakkelijker wordt om relevante producten te ontdekken. Nadat gebruikers op een advertentie hebben geklikt, kunnen ze verder bladeren in de zoekresultaten.

“Met de Search Ads Campaign hebben merken volledige controle over hoe hun inhoud wordt weergegeven op de pagina met zoekresultaten van TikTok, zodat het juiste advertentiemateriaal aan de juiste gebruikers wordt getoond. Momenteel ondersteunt Search Ads Campaign zowel de doelstellingen Verkeer als Webconversie, wat betekent dat adverteerders hun campagnes kunnen optimaliseren voor zowel bereik als prestaties”, legt TikTok uit.

TikTok Search Ads Campaign

Source: TikTok

Waarom het belangrijk is voor e-commerce

E-commerceprofessionals kunnen nu TikTok-gebruikers targeten op basis van specifieke trefwoorden waarnaar ze zoeken. Dit biedt een unieke kans om verkeer te genereren en hun product te introduceren bij mensen die actief op zoek zijn naar nieuwe producten of informatie. Bedrijven met advertenties in het zoeknetwerk krijgen meer flexibiliteit, van zoekwoordselectie tot creatieve indelingen zoals video of carrousel. Irrelevante woorden kunnen worden uitgesloten. Dit controleniveau zorgt voor een betere afstemming van advertenties op de inhoud waarnaar gebruikers op zoek zijn, waardoor de relevantie van de campagne toeneemt.

Volgens TikTok hebben adverteerders die TikTok Search Ads Campaign gebruiken naast reguliere advertenties in de hoofdfeed een gemiddelde toename van 20% in conversies gezien tegen vergelijkbare of zelfs lagere kosten voor klantenwerving. Bovendien heeft 18% van de gebruikers die in eerste instantie niet reageerden op een advertentie in de hoofdfeed, uiteindelijk een actie voltooid na het zien van een advertentie in de zoekresultaten. Voor e-commerce merken betekent dit meer mogelijkheden om interesse om te zetten in daadwerkelijke verkopen en betere campagneresultaten te behalen.

Met de tool voor zoekwoordsuggesties van TikTok kunnen adverteerders ervoor zorgen dat hun advertenties aansluiten bij relevante zoekopdrachten. Dit helpt om tegemoet te komen aan de vraag in verschillende productcategorieën en demografische groepen, waardoor de effectiviteit van de campagne en het bereik naar doelgroepen toenemen. In een tijdperk waarin social commerce populair is en groeit, biedt deze nieuwe tool een nieuwe kans om het verkeer en de verkoop te vergroten.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard
3 min. lezen

SHEIN IPO-waardering daalt tot $ 50 miljard

Volgens een exclusief rapport van Reuters maakt Shein door wat wij in de branche een ‘reality check-moment’ noemen. De deal is deze: Shein overweegt zijn debuut te maken op de Londense beurs, maar er zit een addertje onder het gras. Ongelooflijk, hun huidige waardering van $ 50 miljard is ongeveer een kwart lager dan hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025
2 min. lezen

Google’s AI-investeringsplan van $ 75 miljard voor 2025

In een verklaring van CEO Sundar Pichai over de publicatie van de resultaten van Alphabet over Q4 2024 zei het bedrijf dat het van plan is om in 2025 ongeveer 75 miljard dollar aan kapitaaluitgaven uit te geven. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 32,3 miljard dollar die in 2023 werd uitgegeven […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid
4 min. lezen

Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid

Video-inhoud trekt de aandacht, we zien dit op vrijwel alle platforms. Reels domineren op Instagram, Facebook staat vol met video’s en zelfs YouTube, dat is gebouwd op video’s, heeft zijn Shorts. En tot slot komen we ze tegen in e-commerce bij het presenteren van producten. Het zakelijke netwerk LinkedIn meldde dat het aantal videokijkers jaar […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+