2 min. lezen

Over 5 jaar zal Open Banking populairder zijn dan cryptocurrency en BNPL

Recent onderzoek van emerchantpay toont dit aan, kaarten zullen over 5 jaar de meest populaire betaalmethode blijven (22% van de respondenten), maar open banking zal op de tweede plaats komen (19% van de Britse consumenten zal er over 5 jaar voor kiezen.).

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Over 5 jaar zal Open Banking populairder zijn dan cryptocurrency en BNPL
Bron: Depositphotos

Een enquête onder meer dan 2.000 Britse consumenten kijkt naar de huidige houding en voorkeuren van consumenten ten opzichte van open bankieren. 22% van de respondenten was voorstander van kaarten, met open bankieren op de tweede plaats. Geschat wordt dat 19% van de Britse consumenten er binnen 5 jaar voor zal kiezen.

Open Banking is de praktijk waarbij derden (bijv. fintech-toepassingen) via API’s toegang krijgen tot financiële gegevens van klanten van banken. Dit betekent dat klanten hun financiële informatie veilig kunnen delen met andere banken of geautoriseerde financiële organisaties zoals betalingsproviders, kredietverstrekkers en verzekeraars.

Source: emerchantpay

Hoewel de term Open Banking niet resoneert in de samenleving, bleek uit het onderzoek dat toen de definitie aan de respondenten werd uitgelegd, 45% van de Britse respondenten bevestigde dat ze deze hadden gebruikt.

Kijkend naar de aankoopintenties van consumenten in het VK, zei 42% van de respondenten dat ze waarschijnlijk Open Banking zouden gebruiken voor betalingen in de winkel, terwijl 37% zei dat ze het waarschijnlijk zouden gebruiken voor online betalingen. Bovendien zeiden Britse consumenten die Open Banking voornamelijk zouden gebruiken voor digitale aankopen, dat ze het zouden gebruiken voor online winkelaankopen (44%), gevolgd door betalingen voor nutsvoorzieningen (36%), vliegtickets (30%), hotels (34%) en online abonnementsdiensten (25%).
Dit plaatst open banking voor op andere betaalmethoden zoals handmatige bankoverschrijvingen (13%), cryptocurrencies (7%) en buy now pay later (14%), aldus de enquête. 42% van de consumenten zei dat ze Open Banking zouden gebruiken voor toekomstige aankopen als het mobiele en online betalingen rechtstreeks vanaf hun bankrekening zou ondersteunen. Onderstaande grafiek toont consumenten die van plan zijn om de komende vijf jaar vaker gebruik te maken van Open Banking, naar leeftijd.

Onderstaande grafiek toont consumenten die van plan zijn om de komende vijf jaar vaker gebruik te maken van Open Banking, naar leeftijd.

Source: emerchantpay

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop
4 min. lezen

83% van de shoppers ontdekt nieuwe merken op TikTok Shop

8 miljoen uur aan live shopping streams, 70 miljoen producten en één verbluffend feit: de meeste klanten vinden merken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Dit is niet alleen groei – het is een complete marktverstoring, volgens de laatste prestatiegegevens van TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk
3 min. lezen

AliExpress daagt Amazon uit met nieuw Europees fulfilmentnetwerk

De Chinese marktplaatsgigant AliExpress heeft zojuist 10 magazijnen in heel Europa overgenomen en belooft levering binnen 7 dagen om te concurreren met Amazon, Temu en Shein. Dit is wat dit betekent voor miljoenen Europese shoppers. Deze ontwikkeling zou de manier waarop Europeanen online winkelen kunnen veranderen, volgens rapporten van EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+