2 min. lezen

Over 5 jaar zal Open Banking populairder zijn dan cryptocurrency en BNPL

Recent onderzoek van emerchantpay toont dit aan, kaarten zullen over 5 jaar de meest populaire betaalmethode blijven (22% van de respondenten), maar open banking zal op de tweede plaats komen (19% van de Britse consumenten zal er over 5 jaar voor kiezen.).

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Over 5 jaar zal Open Banking populairder zijn dan cryptocurrency en BNPL
Bron: Depositphotos

Een enquête onder meer dan 2.000 Britse consumenten kijkt naar de huidige houding en voorkeuren van consumenten ten opzichte van open bankieren. 22% van de respondenten was voorstander van kaarten, met open bankieren op de tweede plaats. Geschat wordt dat 19% van de Britse consumenten er binnen 5 jaar voor zal kiezen.

Open Banking is de praktijk waarbij derden (bijv. fintech-toepassingen) via API’s toegang krijgen tot financiële gegevens van klanten van banken. Dit betekent dat klanten hun financiële informatie veilig kunnen delen met andere banken of geautoriseerde financiële organisaties zoals betalingsproviders, kredietverstrekkers en verzekeraars.

Source: emerchantpay

Hoewel de term Open Banking niet resoneert in de samenleving, bleek uit het onderzoek dat toen de definitie aan de respondenten werd uitgelegd, 45% van de Britse respondenten bevestigde dat ze deze hadden gebruikt.

Kijkend naar de aankoopintenties van consumenten in het VK, zei 42% van de respondenten dat ze waarschijnlijk Open Banking zouden gebruiken voor betalingen in de winkel, terwijl 37% zei dat ze het waarschijnlijk zouden gebruiken voor online betalingen. Bovendien zeiden Britse consumenten die Open Banking voornamelijk zouden gebruiken voor digitale aankopen, dat ze het zouden gebruiken voor online winkelaankopen (44%), gevolgd door betalingen voor nutsvoorzieningen (36%), vliegtickets (30%), hotels (34%) en online abonnementsdiensten (25%).
Dit plaatst open banking voor op andere betaalmethoden zoals handmatige bankoverschrijvingen (13%), cryptocurrencies (7%) en buy now pay later (14%), aldus de enquête. 42% van de consumenten zei dat ze Open Banking zouden gebruiken voor toekomstige aankopen als het mobiele en online betalingen rechtstreeks vanaf hun bankrekening zou ondersteunen. Onderstaande grafiek toont consumenten die van plan zijn om de komende vijf jaar vaker gebruik te maken van Open Banking, naar leeftijd.

Onderstaande grafiek toont consumenten die van plan zijn om de komende vijf jaar vaker gebruik te maken van Open Banking, naar leeftijd.

Source: emerchantpay

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+