Volgens de peiling die in tal van Europese landen is gehouden, brengen Britse consumenten meer tijd en geld online door dan ze ooit hebben gedaan. Britten besteedden gemiddeld bijna vijf uur per week aan het doornemen van goederen op internet; Millennials (35-44 jaar) lopen voorop; Bijna 56% van hun aankopen werd online gedaan.
Fascinerend genoeg veranderde het consumentengedrag in lijn met de zomersporten in 2024. Terwijl 40% van de respondenten dacht dat online kopen sport dit jaar toegankelijker had gemaakt, zei meer dan een derde van de respondenten dat atletiekevenementen hun modekeuzes beïnvloedden.
De belangrijkste bestedingscategorieën zijn gewijzigd; Boodschappen en drankjes stonden op de voorgrond en overtroffen kleding in de ranglijst. Britten die feestartikelen kopen om van te genieten tijdens het kijken naar atletiekevenementen, worden gecrediteerd voor deze verandering. Over een periode van drie maanden kwamen de gemiddelde internetuitgaven uit op enigszins opmerkelijke £ 600.
Nu meer dan de helft van de Britse consumenten toegeeft deze sites te gebruiken, komen online markten nog steeds op stoom. De belangrijkste elementen die deze trend aanwakkeren, zijn gemak, concurrerende kosten en een groot productassortiment.
Met driekwart van de respondenten die zeggen dat sporten hun geestelijke gezondheid bevordert, onderstreepte de enquête ook de goede effecten van sport op sociale contacten en mentaal welzijn.
Naarmate online kopen zich ontwikkelt, is het duidelijk dat externe evenementen zoals grote sportevenementen het gedrag en de bestedingspatronen van klanten sterk kunnen beïnvloeden . In de dynamische wereld van e-commerce zullen zowel retailers als markten wendbaar moeten blijven om aan deze veranderende behoeften te voldoen.