2 min. lezen

Nemen we afscheid van Instagram-screenshots?

Instagram overweegt naar verluidt een nieuwe privacyfunctie die zou voorkomen dat gebruikers screenshots maken in de chat.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Nemen we afscheid van Instagram-screenshots?
Bron: Depositphotos

Sociaal netwerk, Instagram werkt aan technologie om screenshots in chatgesprekken te blokkeren. De beperking is specifiek gericht op media die slechts één keer kunnen worden bekeken. Dit kan met name gunstig zijn voor bedrijven die gevoelige informatie delen via directe berichten, zoals kortingscodes, speciale aanbiedingen of exclusieve productpreviews. De functie zorgt ervoor dat materialen niet worden gekopieerd of misbruikt.

Sociale netwerken streven ernaar om de privacybescherming van gebruikers en de controle over persoonlijke inhoud te vergroten, en deze innovatie kan een aanzienlijke invloed hebben op de manier waarop gebruikers omgaan met kortstondige inhoud op het platform. Het e-commercesegment zou waarschijnlijk ook de impact voelen – deze functie zou bepaalde voordelen kunnen opleveren bij het waarborgen van de privacy in de communicatie tussen bedrijven en klanten.

“Voorlopig is deze functie nog in ontwikkeling en Instagram heeft de implementatie ervan nog niet officieel aangekondigd. Het lijkt erop dat het platform zorgvuldig nadenkt over de balans tussen meer privacy en gebruikersgemak”, meldt Swipe Insight.

Het verbieden van schermafbeeldingen kan de manier veranderen waarop gebruikers informatie opslaan of onthouden die in chats wordt gedeeld. Het kan belangrijk zijn voor bedrijven om zich aan te passen, bijvoorbeeld door meer permanente vormen van communicatie aan te bieden. Tegelijkertijd kan er een situatie ontstaan waarin gebruikers op zoek gaan naar alternatieve methoden om chatinhoud vast te leggen of op te slaan.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025
21 min. lezen

Beste digitale marketingstrategieën voor kleine bedrijven in 2025

Ervaring met tal van e-shops laat zien hoe technologie en relaties groei stimuleren. Voor 2025 zijn bewezen strategieën onder meer SEO, AI, contentmarketing, PPC en gemeenschapsopbouw – de meeste vereisen alleen tijd en moeite, geen grote budgetten. Nu AI essentieel is om concurrerend te blijven, laten we eens kijken naar de meest effectieve benaderingen van […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Artikel lezen
58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens
3 min. lezen

58% deelt e-mail voor kortingen, maar bescherm sociale gegevens

Retailers merken dat klanten weliswaar dol zijn op kortingen, maar dat ze zich ook zorgen maken over hun privacy bij het delen van persoonlijke informatie. Volgens een recent onderzoek van Daemon, een adviesbureau voor digitale transformatie, blijven promotionele aanbiedingen en e-mail voor kortingen een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op generaties; Millennials leiden met 67%, gevolgd door […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+